صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / بیش از ۵۰ هزار هکتار از کانون‌های گردوغبار خوزستان مالچ‌پاشی و نهالکاری می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

بیش از ۵۰ هزار هکتار از کانون‌های گردوغبار خوزستان مالچ‌پاشی و نهالکاری می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قرار نبود طرح 550 هزار هکتاری را فازبندی کنیم. علت فازبندی طرح تنها تخصیص آب بود. اگر طرح 550 هزار هکتاری تامین آب می‌شد تمام 550 هزار هکتار یکجا به بهرهبرداری می‌رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، خلیل آقایی در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در سال ۹۷ که شامگاه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص مالچ پاشی کانون‌های گرد و غبار اظهار کرد: در خصوص مالچ پاشی ما یک کشور شناخته شده هستیم و در دنیا در این زمینه صاحبنظر هستیم. در مجامع بین المللی نیز حضور دانشمندان و کارشناسان ما قابل توجه است.

وی افزود: از مالچ پاشی ۵ هزار هکتار در گذشته، در سال ۹۶ به ۱۵ هزار هکتار مالچ پاشی رسیدیم که این مقدار مالچ پاشی در تاریخ خوزستان سابقه ندارد. این ظرفیت در استان با پیمانکاران و ارگان‌های محلی ایجاد شده است و باید قدر این بدانیم.

آقایی ادامه داد: قطعا می‌توانیم این رقم را افزایش دهیم. اطمینان دارم که می توانیم بیش از ۲۰هزار هکتار مالچ پاشی کرده و بیش از ۳۰ هزار هکتار نیز نهال بکاریم. در کاشت نهال‌ها می‌توانیم از همکاری و مشارکت مردم نیز استفاده کنیم.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری گفت: قرار نبود این طرح را فاز بندی کنیم. علت فازبندی طرح تنها تخصیص آب بود. اگر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تامین آب می‌شد کل ۵۵۰ هزار هکتار با حمایت دولت و بنا بر فرمایشات رهبری قرار بود یکجا به بهره برداری برسد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.