صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / خالی شدن روستاهای مرزی عواقب جبران‌ناپذیری را در پی دارد
خالی شدن روستاهای مرزی عواقب جبران‌ناپذیری را در پی دارد

‌امام جمعه بیرجند:

خالی شدن روستاهای مرزی عواقب جبران‌ناپذیری را در پی دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با خالی از سکنه شدن روستاهای مرزی عواقب جبران ناپذیر را در پی خواهد داشت.

‌امام جمعه بیرجند

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی چهارشنبه شب(۱۹ اردیبهشت) در دیدار جمعی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه آثار خشکسالی و تبعات به جای مانده از آن در مناطق روستایی این استان مشخص است اظهارکرد: بیش از ۱۹ سال خشکسالی در این منطقه راه معاش بیشتر مردم از راه کشاورزی را به بن بست رسانده است.

وی با بیان اینکه با اجرای برخی طرح‌های مهم می‌تواند به رونق کشاورزی در منطقه کمک کرد، افزود: با جلوگیری از هدررفت آب با استفاده از روش‌های نوین و اجرای طرح‌های آبخیز و آبخوان‌داری و خرید تضمینی محصولات کشاورزی می‌توان به کشاورزان منطقه تا حدودی کمک کرد.

‌امام جمعه بیرجند وجود دلالان و واسطه‌ها برای خرید محصولات کشاورزی روستائیان را یکی از مشکلات بر سر راه فروش محصولات کشاورزان عنوان کرد و ادامه داد: دولت باید محصولات کشاورزان استان را خرید تضمینی کند تا سود محصول به جیب روستایی برود.

عبادی، آبرسانی با تانکر به بیش از ۴۰۰ روستای استان را از نکات مورد توجه مسئولان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر در بیش از ۴۰۰ روستا که آب خوردن توسط تانکر تامین می شود، از کشاورزی خبری نیست، لذا دولت باید برای رونق اشتغال مردم مناطق روستایی که بحران شدید آب دارند هم فکری بکند.

وی با اشاره به اینکه نباید به مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم مناطق روستایی استان تنها نگاه اقتصادی داشت، گفت: روستاهای این منطقه با توجه به مرزی بودن، اهمیت امنیتی نیز دارد.

امام جمعه بیرجند خشکسالی و بیکاری را عامل خالی از سکنه شدن روستاهای استان دانست و افزود: متاسفانه در برخی از مناطق، نبود آب خوردن، کمبود شغل و مشکل در بازار فروش محصولات وجود دارد که در صورت عدم رفع این مشکلات با خالی از سکنه شدن منطقه عواقب بدی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.