صفحه اصلی / استان ها / زنجان / طرح ملی خادم با راهبرد «خانواده آماده، جامعه آماده» در زنجان اجرا می‌شود

یک مسئول:

طرح ملی خادم با راهبرد «خانواده آماده، جامعه آماده» در زنجان اجرا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: استقبال از طرح خادم در ابتدا خوب نبود ولی زلزله کرمانشاه مردم را نسبت به فراگیری آموزش‌های همگانی تا حدودی راغب کرده است.

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با تاکید بر این‌که یکی از تکالیفی که قانون برنامه ششم توسعه روی دوش جمعیت هلال‌احمر گذاشته است، توسعه آموزش‌های همگانی است، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های جمعیت هلال‌احمر، طرح ملی خادم به منظور آماده‌سازی مردم در برابر حوادث و ارتقای توانمندی آن‌ها برای مقابله با مخاطرات به اجرا در آمده است؛ در واقع طرح ملی خادم با راهبرد «خانواده آماده، جامعه آماده» اجرا می‌شود و در قالب آن، افراد متخصص و آموزش‌دیده جمعیت هلال‌احمر به درب منازل مراجعه می‌کنند و آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه می‌دهند .  

این مسئول با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین محورهای آموزش جمعیت، آموزش به روستاییان است، ادامه داد: در ماه‌هایی از سال که اوج کار روستاییان است و قریب به اتفاق آن‌ها به کشاورزی مشغول هستند، جمعیت نمی‌تواند آن‌طور که باید آموزش‌های خود را ارائه دهد، ولی برنامه‌ریزی شده است که طی ایامی که حجم کاری روستانشینان کمتر است، مربیان بتوانند مانند سنوات گذشته به این مناطق رفته و آموزش‌های همگان را ارائه دهند.

وی با اشاره به این‌که خوشبختانه روستاییان نسبت به دریافت آموزش‌های امداد و نجات اشتیاق خوبی نشان می‌دهند، افزود: در قالب طرح خادم به هرکدام از خانواده‌ها یک کد تعلق می‌گیرد و تغییرات سطح امدادی خانوار در این مراجعات رصد می‌شود. علاوه بر این، در این طرح میزان آمادگی خانوارها با ۵۱ شاخص از جمله وجود کیف اضطرار در خانواده، اطلاع از نقشه اضطرار در خانواده، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم‌توان، وجود فرد آموزش‌دیده در خانواده و میزان آگاهی نسبت به اجرای ایمنی و سازه‌ای ساختمان سنجیده می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: ارتقای آگاهی مردم در برابر حوادث و بلایا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما امیدواریم شهروندان در اجرای این طرح نهایت همکاری و مشارکت را با مربیان هلال‌احمر داشته باشند. البته متاسفانه گرایش برای دریافت آموزش‌های امداد و نجات بین آحاد جامعه هنوز آنطور که باید پررنگ نیست است و باید تقویت شود.                                              
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.