صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، نماد همگرایی آموزش عالی است
جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، نماد همگرایی آموزش عالی است

مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم:

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، نماد همگرایی آموزش عالی است

آئین پایانی سی‌وسومین جشنواره منطقه‌ای قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

جشنواره قرآن و عترت

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس ستاد برگزاری این جشنواره گفت: امیدوارم که چنین فعالیت‌هایی مانند برگزاری این جشنواره به ما کمک کند تا ما بیشتر با قرآن کریم این کتاب گهر بار توجه کنیم.

شیخی با بیان اینکه ما در این عصر نیاز داریم که به محتوای قرآن تأمل و تدبر بیشتری بکنیم، عنوان کرد: باید در حوزه‌های مختلف با جامعه ارتباط داشته باشیم و فقط صنعت و حل معضل آلودگی دریا و محیط‌زیست نیست و ما معضلات فرهنگی اجتماعی فراوانی در جامعه داریم.

رئیس دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: امیدوارم با رجوع به قرآن و تأمل و تدبر در مفاهیم بلند قرآنی بتوانیم بر این مشکلات و معضلات فائق آییم و تأثیر فرهنگی و اجتماعی هم داشته باشیم.

در ادامه رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان با اشاره به نزدیکی این جشنواره با ماه مبارک رمضان گفت: ما اکنون انس کمتری با قرآن داریم و قرآن به‌نوعی محذور است درحالی‌که عصاره بیست‌وسه‌ساله رسالت پیامبر اکرم(ص) در دو عنصر قرآن و عترت جمع شده است که اگر جامعه ما همین دو امانت را حفظ کند، هیچ‌چیز به آن‌ها آسیب نمی‌رساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن فروزان نژاد خاطرنشان کرد: مسئولین اکنون برای ماه رمضان برنامه‌ریزی کنند تا دانشجویان در تمامی کلاس‌ها، هر روز یک آیه از آیات قرآن را در مورد نماز یا دیگر مسائل اقتصادی و یا امنیتی تفسیر کنند.

وی افزود: باید داده‌ها و نواهی قرآن کریم را استخراج‌کنیم و در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیاده کنیم چرا که این‌ها برای گوش دادن نیست و برای عمل کردن و پیاده کردن است.

همچنین مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص این جشنواره گفت: این جشنواره در گذشته بیشتر در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل برگزار می‌شد که بعدها این رشته‌ها افزایش یافت.

رشید جعفرپور تصریح کرد: حوزه‌هایی مثل پژوهش، هنری، ادبی و دیگر حوزه‌ها اضافه شد به‌طوری‌که اکنون به سی‌وسه حوزه فعالیت‌های قرآنی گسترش‌یافته است و در حال حاضر در سطح کشور در سی‌وسه زیر حوزه قرآنی فعالیت می‌کند.

این مقام مسئول با بیان ویژگی‌ها این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره بادوام‌ترین، پرمخاطب‌ترین و به لحاظ گستره فعالیت، گسترده‌ترین جشنواره وزارتخانه علوم است.

وی تصریح کرد: این دوره، سی‌و سومین دوره‌ی این جشنواره بود و هیچ جشنواره‌ای در وزارتخانه به‌اندازه این جشنواره دوام نداشته است. همچنین در این جشنواره در مراحل مختلف سیصد هزار نفر حضور پیدا می‌کنند. 

جعفرپور عنوان کرد: این جشنواره نماد همگرایی آموزش عالی نیز است به‌طوری‌که هیچ جشنواره‌‌ی دیگری نداریم که تمامی دستگاه‌های دانشگاهی اعم از دولتی، آزاد، علمی کاربردی، پیام نور، فنی و حرفه‌ای در آن حضورداشته باشند.

رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم در مورد نحوه‌ی برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره ابتدا در سطح دانشگاه برگزار می‌شود و سپس برگزیدگان به مرحله‌ی منطقه‌ای و سراسری می‌روند. همچنین برگزیدگان ملی در رشته قرائت و حفظ  نیز به سطح بین‌المللی راه می‌یابند.

وی در پایان بیان کرد: تمامی این اقدامات برای این انجام می‌شود که ما را به حیات طیبه الهی که قرآن نوید داده برساند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.