صفحه اصلی / استان ها / زنجان / پرداخت ۴۰ تا ۷۰ درصد فرانشیز دارویی بیماران خاص و صعب‌العلاج
پرداخت ۴۰ تا ۷۰ درصد فرانشیز دارویی بیماران خاص و صعب‌العلاج

در زنجان انجام می شود؛

پرداخت ۴۰ تا ۷۰ درصد فرانشیز دارویی بیماران خاص و صعب‌العلاج

مدیر امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: 40 تا 70 درصد فرانشیز دارویی بیماران خاص و صعب‌العلاج توسط این دانشگاه پرداخت می‌شود.

هموفیلی

جواد میانداری در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به اینکه ۱۸ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز بیماران خاص و صعب‌العلاج است، گفت: ۴۰ تا ۷۰ درصد فرانشیز دارویی بیماران خاص و صعب‌العلاج توسط دانشگاه علوم‌پزشکی پرداخت می‌شود.

 

وی ادامه داد: بیماری‌های خاص شامل بیماری ام‌اس، بیماران پیوندی، هموفیلی، تالاسمی، بیماران سرطانی و دیالیزی هستند و در حال حاضر در استان زنجان، جمعیت بیماران ام‌اس ۱۲۰۰ نفر، پیوندی ۱۱۰۰ نفر، هموفیلی ۱۵۰ نفر و تالاسمی ۱۸۰ نفر هستند.

 

مدیر امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هزینه دارویی و درمانی این بیماران بالا است، از همین رو دانشگاه علوم‌پزشکی همراه با انجمن‌های خیریه مساعدت‌هایی را در جهت تامین هزینه دارویی و درمانی آنها پرداخت می‌شود.

 

میانداری افزود: علاوه بر اینکه بخشی از هزینه درمان و دارویی این بیماران از سوی بیمه پرداخت می‌شود، بخشی هم از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی مساعدت می‌شود.

 

وی با اشاره به عملکرد خوب انجمن‌های خیریه اظهار کرد: بیماران خاص و صعب‌العلاج نظیر بیماران پیوندی و هموفیلی و تالاسمی با داشتن انجمن‌های خیریه از سوی این انجمن‌ها نیز مساعدت می‌شوند و بیماران سرطانی نیز از سوی انجمن مهرانه یاری می‌شوند تا این بیماران تنها درد بیماری خود را داشته باشند.

 

مدیر امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان افزود: با کمک‌هایی که از سوی بیمه، علوم‌پزشکی و انجمن‌ها پرداخت می‌شود تنها بخش کوچکی از هزینه باقی می‌ماند که بیمار پرداخت کند که این میزان نیز ناچیز است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.