صفحه اصلی / استان ها / قزوین / استاندار قزوین: ترویج هنر، خشونت‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

استاندار قزوین: ترویج هنر، خشونت‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

استاندار قزوین در بازدید از آثار خوشنویسان استان گفت: ترویج هنر، روح لطافت و مدارا را در جامعه تزریق و خشونت‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

استاندار قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین در بازدید از نمایشگاه آثار خوشنویسان استان قزوین بابیان اینکه توجه و اهتمام به هنر می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه را کاهش دهد، اظهار کرد: برای این منظور باید از همه ظرفیت و توانایی‌های موجود در این زمینه، به‌خصوص هنر خوشنویسی نهایت بهره را به عمل آورد.

وی افزود: حمایت از هنرمندان و توجه داشتن به مؤلفه اقتصادی آن همواره باید از دغدغه‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور و استان باشد چراکه این مسئله از اجزای جدایی‌ناپذیر حیات اجتماعی به شمار می‌رود.

استاندار قزوین یکی از دلایل اصلی جوامع کمتر توسعه‌یافته را عدم توجه به علوم انسانی دانست و اضافه کرد: جوامعی که هنر را می‌شناسند دارای روح لطیف و بلندی بوده و حتی میزان خشونت در آن‌ها نزدیک به صفر است.

وی مطرح کرد: همیشه به حوزه فرهنگ و هنر نیازمند بوده و هستیم و جامعه‌ای که هنر را می‌شناسد جامعه لطیفی است.

زاهدی گفت: در جامعه یک مسئله اساسی را فراموش کرده‌ایم و آن اینکه بر اساس یک باور غلط، فکر کردیم که با ورود به فرایند مدرنیته باید اصالت و هویت خود را به فراموشی بسپاریم درحالی‌که این تحلیل و باور اشتباهی بود.

وی تصریح کرد: یک جامعه توسعه‌یافته در همه ابعاد خود باید توسعه‌یافته باشد و توسعه اقتصادی بدون توجه به توسعه در ابعاد فرهنگی و سیاسی و اجتماعی امکان‌پذیر نخواهد بود و یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی یا کمتر توسعه‌یافتگی همین کم‌توجهی به حوزه علوم انسانی است.

استاندار عنوان کرد: از معضلات اجتماعی موجود در جامعه انواع خشونت‌هایی است که با آن روبرو هستیم و علت اساسی آن این است که با عناصری که جامعه را به سمت لطافت می‌برد دور هستیم و مردم با فضاها و مقولاتی چون سینما، رمان، شعر، موسیقی و خوشنویسی کمتر آشنا هستند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در معماری ایرانی امروز کمتر اثری از هنر ایرانی و اسلامی دیده می‌شود و این‌ها موضوعاتی است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

در این بازدید استاندار با خرید یک اثر از هر خوشنویس قزوینی که آثار آن‌ها در این نمایشگاه در معرض دید عمومی قرارگرفته موافقت کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این نمایشگاه ۷۰ اثر از ۴۰ هنرمند قزوینی در این نمایشگاه در معرض بازدید عمومی قرارگرفته است.

نمایشگاه آثار چهل هنرمند خوشنویس قزوینی تا دو هفته در ساعت‌های اداری در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین به روی علاقه‌مندان باز است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.