صفحه اصلی / استان ها / گیلان / دوچرخه جایگزینی مناسب خودروهای تک‌سرنشین
دوچرخه جایگزینی مناسب خودروهای تک‌سرنشین

دوچرخه جایگزینی مناسب خودروهای تک‌سرنشین

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: دوچرخه می‌تواند وسیله مناسبی برای جایگزینی خودروهای تک سرنشین و محیط زیستی عاری از آلودگی باشد.

دوچرخه سواری

به گزارش کسب و کار نیوز، سرهنگ «محمدرضا محمدی» در بیست‌وششمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با تقدیر و تشکر از شورا و شهرداری کلانشهر رشت که همواره ضمن تلاش در جهت ایمن‌سازی معابر شهری با پلیس راهور همکاری دارند، به مزایا و محاسن استفاده از دوچرخه اشاره کرد و گفت: دوچرخه می‌تواند وسیله مناسبی برای جایگزینی خودروهای تک‌سرنشین و محیط زیستی عاری از آلودگی باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با انتقاد از نبود دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در معابر کلانشهر رشت گفت: برای آغاز حداقل نصب ۱۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت می‌تواند از وقوع بسیاری از تخلفات و تصادفات ترافیکی پیشگیری کند.

محمدی با اشاره به ضرورت آموزش به جامعه هدف، خاطرنشان کرد: استقرار و راه‌اندازی سامانه پیامکی برای ارسال پیام‌های آموزشی به رانندگان و همه شهروندان می‌تواند در پیشگیری از وقوع تخلفات و تصادفات و ارتقاء فرهنگ ترافیک بسیار موثر باشد.

این مقام انتظامی در ادامه از سیر صعودی تصادفات موتورسیکلت‌ها ابراز نگرانی کرده و افزود: متأسفانه آمارها در این حوزه رو به رشد است که شهرستان رشت از ابتدای سال تاکنون افزایش ۱۰۰ درصد تصادفات موتورسیکلت را داشته است.

وی علت تأخیر در اعمال قانون دوربین‌های ثبت تخلف را تاکنون به جهت حساسیت پلیس در تست دوربین‌ها و رعایت حقوق مردم با هدف جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و رانندگان قانونمند برشمرد و افزود: تست دوربین‌ها در مراحل پایانی است و ان‌شاا… به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.