چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / افتتاح شش پروژه گردشگری و میراث فرهنگی خراسان رضوی

با حضور معاون رییس جمهور صورت گرفت؛

افتتاح شش پروژه گردشگری و میراث فرهنگی خراسان رضوی

شش پروژه گردشگری و میراث فرهنگی خراسان رضوی با حضور علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به طور همزمان افتتاح شد.

طرقبه

به گزارش کسب و کار نیوز، ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این مراسم که امروز ۱۷ اردیبهشت در هتل حیات طرقبه برگزار شد، اظهار کرد: طرقبه و شاندیز که به عنوان یک شهرستان مستقل در نزدیکی مشهد قرار دارد، هرساله میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر از مشهد و سایر شهرها و کشورها است. 

وی بیان کرد: این شهرستان دارای قدمتی زیادی است که به دوره پیش از تاریخ برمی‌گردد، این شهرستان امکانات بالقوه زیادی در حوزه بوم‌گردی و طبیعت‌گردی دارد که باید به فعل برسد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان کرد: ۳۹ مجتمع گردشگری، پنج هتل و دو اقامتگاه بوم‌گردی بخشی از ظرفیت‌های اقامتی و گردشگری این شهرستان در کنار شمار زیادی از باغ‌سراها، رستوران‌ها و هتل‌هایی است که در این منطقه فعالیت می‌کنند. 

وی یادآور شد: در طرقبه و شاندیز شش منطقه نمونه گردشگری وجود دارد که دو منطقه آن فعال هستند همچنین با توجه به اینکه شمار زیادی از آثار تاریخی در این منطقه شناسایی شدند باید اقدامات خود در این حوزه را توسعه دهیم و تاکنون ۲۳ اثر تاریخی طرقبه و شاندیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند. 

مکرمی‌فر گفت: در حوزه فعالیت هنرمندان نیز باید اشاره کرد که این شهرستان دارای هنرمندان زیادی است که در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند، حدود ۱۴۰ کارگاه و ۹ فروشگاه دارای مهر اصالت در طرقبه و شاندیز فعالند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.