صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / مصاف مدعیان در انتخابی کشتی آزاد/ سالن پیر پایتخت در انتظار جادوی یزدانی
مصاف مدعیان در انتخابی کشتی آزاد/ سالن پیر پایتخت در انتظار جادوی یزدانی

مصاف مدعیان در انتخابی کشتی آزاد/ سالن پیر پایتخت در انتظار جادوی یزدانی

مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد با حضور بسیاری از چهره‌های سرشناس کشتی ایران از روز چهارشنبه در سالن ۶۰ ساله و خاطره ساز هفتم تیر تهران برگزار می‌شود.

حسن یزدانی

به گزارش کسب و کار نیوز، رقابت‌های مهیج مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای معرفی کشتی‌گیران حاضر در بازی‌های آسیایی اندونزی و رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در مجارستان، از روز چهارشنبه هفته جاری و به مدت ۳ روز در تهران برگزار می‌شود.

حضور کشتی‌گیرانی همچون حسن یزدانی، علیرضا کریمی، عزت‌الله اکبری، پرویز هادی و بسیاری دیگر از چهره‌های شاخص کشتی ایران در این رقابت‌ها بدون شک تماشاگران بسیاری را به سالن رقابت‌ها خواهد کشاند و باید منتظر نمایشی جذاب و دیدنی از آزادکاران شاخص برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باشیم.

در رقابت‌های کشتی آزاد ۴۸ کشتی‌گیر جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را با تایید کادر فنی تیم ملی و شورای فنی بدست آوردند که در این میان چهره‌های شاخص همچون حسن رحیمی دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک و رضا یزدانی دارنده ۲ مدال طلای جهان بدلیل انجام عمل جراحی و دوری از میادین به روی تشک نمی‌روند و در صورت تایید کمیسیون پزشکی می‌توانند با نفرات برتر این رقابت‌ها برای پوشیدن دوبنده تیم ملی بنا بر صلاحدید کادر فنی رقابت کنند.

همچنین کمیل قاسمی آزادکار سنگین وزن ایران و دارنده‌ مدال‌های نقره و برنز المپیک نیز بدلیل آسیب دیدگی از ناحیه گردن و دور بودن از شرایط مناسب به روی تشک نمی‌رود.

با تشخیص شورای فنی، میثم نصیری و محمد جواد ابراهیمی از حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی معاف شدند و باید با نفر برتر این وزن بنابر تشخیص کادر فنی یا در رقابت درون اردویی و یا اعزام به تورنمنت بین‌المللی رقابت کنند.

فدراسیون اعلام کرده نفراتی که مدارک پزشکی‌شان توسط کمیسیون پزشکی تایید شود می‌توانند مجوز عدم حضور در این رقابت‌ها را بدست بیاورند.

در ادامه نفرات حاضر در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمده است:

۵۷ کیلوگرم:

حسن رحیمی آزادکار کهنه‌کار و با تجربه تیم ملی سال‌هاست عنوان برترین کشتی‌گیر سبک وزن ایران را از آن خود کرده و فاصله زیادی با سایر رقبای خود دارد. رحیمی هر چند در این رقابت‌ها غایب است اما کماکان شایسته‌ترین فرد برای پوشیدن دوبنده تیم ملی خواهد بود.

رضا اطری دیگر کشتی‌گیر با تجربه این وزن است که علی رغم حضور در میادین متعدد بین‌المللی نتوانسته خود را در حد یک کشتی‌گیر شش دانگ معرفی کند. در غیاب رحیمی، اطری بیشترین بخت را برای کسب عنوان قهرمانی دارد. اطری با شکست مهران رضازاده در فینال مرحله نخست انتخابی تیم ملی، عنوان نخست را بدست آورد.

مهران رضازاده، فرهاد جلایی و نادر حاج‌آقانیا دیگر چهره‌های حاضر در این وزن هستند.

۶۱ کیلوگرم:

ایمان صادقی دارنده مدال طلای جوانان جهان جدی‌ترین بخت رسیدن به دوبنده تیم ملی است. عملکرد وی نیز در سال‌های اخیر با انتقادات زیادی همراه بود و باید دید وی این‌بار می‌تواند مهره‌ای مطمئن برای کادر فنی تیم ملی باشد و از این فرصت برای رسیدن به دوبنده تیم ملی استفاده کند یا خیر.

یخ‌کشی دیگر کشتی گیر مستعد این وزن است که در مرحله نخست عملکرد قابل قبولی داشت و تنها با شکست مقابل صادقی در فینال به عنوان دومی رسید.

محمد نامجو مطلق و محمد رمضان پور ۲ آزادکار دیگر این وزن در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی هستند.
 

۶۵ کیلوگرم:

نمایش بسیار خوب یونس امامی چهره مستعد و جوان کشتی ایران در مرحله نخست انتخابی تیم ملی که با کسب عنوان قهرمانی همراه بود بسیاری از کارشناسان را نسبت به ظهور پدیده‌ای دیگر در کشتی ایران امیدوار کرد.وی مدال برنز جوانان و امیدهای جهان را در سال ۲۰۱۷ در کارنامه خود دارد و بدون شک وی جدی‌ترین بخت رسیدن به دوبنده تیم ملی در این وزن است.

پیمان بیابانی دارنده مدال طلای جوانان جهان نیز پس از یکی دو سال که با برخی حواشی روبرو بود،اینبار عزم خود را جزم کرده تا صاحب دوبنده تیم ملی شود.بیابانی در مرحله نخست با شکست رقبا راهی فینال شد اما بدلیل مصدومیت نتوانست در فینال مقابل امامی به روی تشک برود.

سید احمد محمدی آزادکار با تجربه و کهنه‌کار ایران و دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۵ نیز پس از مدت ها دوری از میادین بدلیل انجام عمل جراحی، نتوانست در مرحله نخست انتخابی نمایش خوبی داشته باشد و از دور رقابت ها کنار رفت اما با مجوز شورای فنی بار دیگر این فرصت را پیدا کرد تا جواز حضور در مرحله نهایی را بدست بیاورد.

مهران نصیری و حسن مرادقلی دیگر چهره‌های حاضر در این وزن هستند.

۷۰ کیلوگرم:

مهدی یگانه جعفری ،نیما اشقاقی ،محمدرضا سرگو و حسین مصطفوی ۴ کشتی‌گیر این وزن در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی هستند.

در جریان رقابت‌های مرحله نخست انتخابی،میثم نصیری که در یک وزن بالاتر کشتی گرفت،توانست با شکست رقبا به عنوان قهرمانی برسد و با مجوز شورای فنی در این رقابت‌ها کشتی نمی‌گیرد تا با نفر برتر این وزن در انتخابی درون اردویی یا اعزام به تورنمنت خارجی مصاف کند و نفر نخست تیم ملی مشخص شود.یگانه جعفری نیز عنوان دومی را در مرحله نخست انتخابی بدست آورد.

۷۴ کیلوگرم:

وزن ۷۴ کیلوگرم از جمله اوزانی است که شاهد رقابت‌هایی جذاب و دیدنی در آن خواهیم بود.سعید داداش‌پور در فینال مرحله نخست موفق شد از سد مصطفی حسین خانی دارنده مدال برنز جهان در یک کشتی نفسگیر بگذرد.شکستی که برای حسین‌خانی بسیار سنگین بود و بدون شک وی برای تلافی این باخت به روی تشک می آید.

مسعود کمروند و حامد رشیدی نیز با کسب عنوان سومی مشترک در مرحله نخست،توانستند جواز حضور در مرحله نهایی را بدست بیاورند.

۷۹ کیلوگرم:

عزت‌الله اکبری کشتی‌گیر با تجربه تیم ملی و دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۳،جدی‌ترین بخت کسب عنوان قهرمانی در این وزن است.

در غیاب علی‌اکبری،امید حسن تبار از مازنداران موفق شد در مرحله نخست از سد علیرضا قاسمی کشتی‌گیر سابق تیم ملی در دیدار فینال بگذرد و به عنوان قهرمانی برسد.

قاسمی چند سالی است عملکرد خوبی نداشته و دوبنده تیم ملی را براحتی از دست داد.باید دید اینبار می‌تواند با شکست مدعیان این وزن صاحب دوبنده تیم ملی شود.

محمد زارعی و محمد متقی نیا دیگر آزادکاران حاضر در این وزن هستند که نباید براحتی از کنار نام آن‌ها گذشت.

۸۶ کیلوگرم:

بدون شک حساس‌ترین رقابت‌ها در این وزن برگزار خواهد شد.حضور حسن یزدانی محبوب‌ترین کشتی‌گیر حال حاضر ایران در این وزن مطمئنا تماشاگران بسیاری را به سالن رقابت‌ها خواهد کشاند.

یزدانی با طلای جهان و المپیک اینبار نیز با تمام توان برای شکست رقبا به روی تشک می‌آید.هر چند بسیاری از مردم و کارشناسان از هم اینک وی را بخت نخست قهرمانی این وزن می‌دانند اما وی کار ساده ای برای شکست علیرضا کریمی،احمد بذری و کامران قاسم‌پور نخواهد داشت و از این حیث باید در انتشار رقابت‌های جذاب و دیدنی باشیم.

حامد عاشق حسینی وعلیرضا کریمی از همدان دیگر کشتی‌گیران حاضر در این وزن هستند.

۹۲ کیلوگرم:

در غیاب محمد جواد ابراهیمی که بنابر تشخیص شورای فنی،از حضور در مرحله نهایی معاف شد، علی ابراهیمی،مهدی هدایتی،رضا بیات و ارشک محبی برای کسب عنوان قهرمانی به روی تشک می‌روند.
۹۷ کیلوگرم:

در این وزن نیز شاهد رقابت‌هایی جذاب و دیدنی خواهیم بود،جاییکه نفراتی همچون مجتبی گلیج قهرمان امیدهای جهان در سال ۲۰۱۷ باید با اسماعیل نجاتیان،حسین رمضانیان،علیرضا گودرزی و دانیال شریعتی نیا برای رسیدن به دوبنده تیم ملی به روی تشک برود.

حضور رضا یزدانی می‌توانست بر جذابیت‌های این وزن بیش از پیش اضافه کند اما وی بدلیل انجام عمل جراحی و طی کردن دوران نقاهت نمی‌تواند در این رقابت‌ها حاضر شود.

۱۲۵ کیلوگرم:

کمیل قاسمی سنکین وزن قابل اتکای چند سال اخیر در تیم ملی و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک یکی از غایبین شاخص این رقابت‌هاست که بدلیل مصدویمت از ناحیه گردن و دوری از شرایط مناسب بدنی در این رقابت‌ها غایب است.

در غیاب قاسمی، پرویز هادی از جدی‌ترین بخت های کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌هاست.هادی در مرحله نخست نیز برابر رقبا نمایش خوبی داشت و توانست در فینال با شکست شمس‌ناتری به عنوان قهرمانی برسد.

امین طاهری و یدالله محبی در کنار جعفر شمس ناتری نیز از شانسی برابر برای کسب عنوان قهرمانی در این وزن هستند تا در انتظار دیدن رقابت‌های جذاب و نفسگیر در این وزن باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.