صفحه اصلی / استان ها / ایلام / ضرورت حمایت استانداری از طرح‌های توسعه‌ای جهاددانشگاهی ایلام
ضرورت حمایت استانداری از طرح‌های توسعه‌ای جهاددانشگاهی ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تأکید کرد

ضرورت حمایت استانداری از طرح‌های توسعه‌ای جهاددانشگاهی ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: جهاددانشگاهی نهادی چابک است که باید از ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده کرد.

حسینی و درویشی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «ایوب درویشی » در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی استان ، ایلام را استانی در حال رشد دانست و گفت: از همین‌رو از مسئولان دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی انتظار داریم به استان ایلام نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی از جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی انقلابی، علمی، توسعه‌گرا و فرهنگی نام برد و تصریح کرد: از طرح‌ها و برنامه‌های جدید جهاد دانشگاهی حمایت خواهیم‌کرد و انتظار داریم این نهاد پروژه‌های جدیدی را در استان تعریف کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با پیشنهاد راه‌اندازی «مجمع مشورتی» استان توسط جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند این مجمع را با کمک دانشگاه‌ها، سارمان مدیریت و برنامه‌ریزی و پارک علم و فناوری با تلفیقی از مدیران، کارشناسان و فعالان بخش غیردولتی‌ راه‌اندازی کند.

«سید غلامرضا حسینی»،  سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام نیز در این دیدار جهاد دانشگاهی را نهادی انعطاف‌پذیر خواند که می‌تواند با بهره‌گیری از این انعطاف‌پذیری از ظرفیت‌های ملی استفاده کند.

وی از اعلام آمادگی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برای فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی، اشتغال و توریسم در صورت همکاری و هماهنگی استان خبر داد و گفت: اربعین یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان است که در خصوص آن مطالعات خوبی اما به صورت پراکنده صورت گرفته است، که می‌توان این مطالعات را به صورت متمرکز دنبال کرد.

حسینی افزود: در این خصوص می‌توان با ایجاد یک مرکز مطالعاتی ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اربعین را به صورت متمرکز بررسی کرد تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عضو هیئت‌علمی جهاد دانشگاهی با اشاره به این‌که مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد میزان ناباروری در غرب کشور به علل مختلف ازقبیل جنگ، آلودگی هوا و گردو غبار پایین‌تر از میانگین کشور است، افزود: همین عوامل بر کشور همسایه نیز تأثیر گذاشته که می‌توانیم با راه‌اندازی مرکز فوق تخصصی ناباروری هم مشکلات منطقه را در این زمینه کمتر کنیم و هم می‌توانیم در زمینه توریسم سلامت فعالیت کنیم .

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش نرخ باروری اظهار کرد: با راه‌اندازی مرکز ناباروری در استان، از خروج پزشکانی که در داخل استان کسب تجربه کرده‌اند جلوگیری می‌شود.

حسینی یادآور شد: با ایجاد مرکز آموزشی تخصصی زمینه‌های لازم جهت توسعه توریسم و کسب و کار فراهم شده است .  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.