صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / مطرح شدن حضور افراد با لباس‌های محلی در محیط های اداری
مطرح شدن حضور افراد با لباس‌های محلی در محیط های اداری

ابتکار خبر داد

مطرح شدن حضور افراد با لباس‌های محلی در محیط های اداری

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این موضوع که افراد بتوانند با لباس‌های محلی خودشان در فضای اداری حضور پیدا کنند در شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و آموزش عالی مطرح شده است و قرار است که در نمایشگاه روز 25 اردیبهشت کلید این موضوع زده شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این موضوع که افراد بتوانند با لباس‌های محلی خودشان در فضای اداری حضور پیدا کنند در شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و آموزش عالی مطرح شده است و قرار است که در نمایشگاه روز ۲۵ اردیبهشت کلید این موضوع زده شود.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در اولین نشست مدیرکل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها که امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: “امید” کلید واژه حرکت است و این عنوان دولت نیز بوده و در حقیقت مفهوم و محتوای کار ما نیز هست. به عبارت دیگر در حوزه خانواده امید موضوع مهمی است؛ زیرا در شرایطی هستیم که جریان‌های سازمان دهی شده به صورت هدفمند تلاش دارند که ناامیدی را در زنان،‌ جوانان و خانواده‌ها نهادینه کنند.

وی ادامه داد: این امر برای زدن ریشه‌های تمدنی، باورها و انقلاب است و بایستی در مقابل این هجمه به عنوان یک واکنش بلکه به عنوان یک اعتقاد به فلسفه انتظار و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنیم تا با برنامه و سیاست درست و رویکرد تحولی، نگرش فرهنگی، نگاه دانش بنیان مبتنی بر مطالعات و پژوهش‌ها و نگاه علمی حرکتی را ترسیم کنیم که اثربخش باشد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: دختران جوان ما انتظارات و نگاهی دارند و در دنیای دیگری سیر می‌کنند که اگر لحظه‌ای خودمان را به جای آنها بگذاریم و به جای برخورد زبانی و فیزیکی، شماتت و طعنه زدن به آنها مسائل را از دید آنها ببینیم خواهیم فهمید که چقدر نسبت به این امر کوتاهی کرده‌ایم و نسبت به باور این نسل و در نظر گرفتن خواسته‌های آنها مسئولیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از زنان و به طور خاص بخشی از دختران جوان بیشترین سختی‌ها و محدودیت‌ها را به دلیل نگرش خاص و سقف‌های شیشه‌ای و محدودیت‌های قومی قبیله‌ای دارند، گفت:‌ خانواده به عنوان کانون مهم اجتماعی است و قصد داریم برای استحکام، شکوفایی و اعتلای آن اقدامات اساسی و اصولی را انجام دهیم.

وی همچنین در بخشی از صحبت‌هایش به اقدامات معاونت زنان در سال ۹۶ و برنامه‌های آنان برای سال ۹۷ نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ و در ادامه تلاش‌های شهیندخت مولاوردی که بایستی از تلاش‌های ایشان قدردانی کرد اقداماتی را انجام دادیم و برای سال ۹۷ نیز برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم که بخشی از آن در ادامه مسیر ایشان بود و بخش دیگر نیز جهت گیری‌هایی بود که باید برای دولت دوازدهم و بر اساس سیاست‌ها و دیدگاه‌های ابلاغی رئیس جمهور دنبال می‌کردیم. همچنین در سال ۹۷ نیز اولویت مقام معظم رهبری که حمایت از کالای ایرانی است را در دستور کار قرار داده‌ایم زیرا فکر می‌کنیم که زنان ایرانی می‌توانند در این امر نقش موثری داشته باشند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: برای سال ۹۷ برنامه کلان در سطح ملی تهیه و در اسناد بالادستی پیش بینی کرده‌ایم که اساس آن، سیاست‌هایی است که رئیس جمهور ابلاغ کردند. همچنین در ادامه اعتبارات سال ۹۶ چند اقدام دیگر با استان‌ها خواهیم داشت که یکی از آنها در حوزه کارآفرینی است که این امر نیز ابلاغ شده و از طریق یکی از معتبرترین انجمن‌های کارآفرینی کشور در سطح ملی انجام خواهد شد.

ابتکار با بیان اینکه در موضوع گفت‌وگوی ملی خانواده در هفته‌های آینده به طور مفصل به بحث و گفت‌وگو خواهیم پرداخت، ادامه داد: اهمیت به بانوانی که به عنوان اعضای شوراهای شهر و روستا انتخاب شده‌اند و توان افزایی آنها نیز در دستور کار معاونت زنان است و قصد داریم اقدامات منطقه‌ای شبکه‌ای در ارتباط با توان افزایی به دهیاران زن داشته باشیم.

به گفته وی، موضوعاتی چون اشتغال، تامین اجتماعی، ارتقاء شاخص‌های مختلف زنان دهیار از جمله برنامه‌های سال ۹۷ معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

ابتکار در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تفاهم‌نامه میان معاونت زنان و وزارت جهاد و کشاورزی اشاره کرد و گفت: امسال یک تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد و کشاورزی امضاء کرده‌ایم که در چند بعد اجرایی می‌شود و یک بعد آن آموزش تولید محصولات ارگانیک برای زنان کشاورز است. همچنین حمایت از صندوق‌های اعتباری بانوان نیز موضوع دیگر این تفاهم‌نامه است. امسال اعتبار خوبی را معاونت زنان و خانواده برای زنان روستایی در نظر گرفته است و انتظار داریم که تمامی مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها کمک کنند تا به نتیجه خوبی برسیم.

وی همچنین افزود: در پیگیری‌هایی از مجلس بالاخره ۰٫۰۵ درصد بودجه جاری استانداری‌ها به کار مدیریت بانوان اختصاص پیدا کرد. همچنین اولین جلسه ستاد ملی زن و خانواده را با حضور رئیس جمهور سال گذشته برگزار کردیم که فصل نوینی را برای ما باز کرد. از طرفی شاخص‌های مربوط به عدالت جنسیتی نیز در حال تدوین است و قصد داریم تخصصی‌تر به آن بپردازیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در حوزه‌های اشتغال، کارآفرینی و زنان سرپرست خانوار برنامه‌های جدی تهیه شده است، افزود: بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ اطلس وضعیت زنان در سطح کشور و سطح استان‌ها و به تفکیک همه شهرستان‌ها خواهیم داشت که اتفاق مهمی است و کمک خواهد کرد تا بتوانیم با یک نگاه دقیق، علمی و آماری و استفاده از شاخص‌ها برای بهبود شرایط برنامه ریزی کنیم.

ابتکار خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی در معاونت زنان توجه به هویت است که بخشی از آن در گفت‌وگوی بین نسلی شکل می‌گیرد و بخش دیگر نیز به باورها و مسائل فرهنگی زنان اختصاص دارد. همچنین بخش دیگری از این هویت نیز توجه به سنت‌ها و لباس‌های سنتی و اقوام ایرانی است که فکر می‌کنیم یکی از پرجاذبه‌ترین حوزه‌هایی است که در تلفیق با مد روز می‌توانیم کارهای خوبی در این زمینه انجام دهیم و انتظار داریم در سال ۹۷ حرکتی در سطح ملی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در آموزش و پرورش و آموزش عالی مطرح شده است که افراد بتوانند با لباس‌های محلی خودشان در فضای اداری حضور پیدا کنند. البته لباس‌هایی که مناسب سازی شده باشند و طراحی آنها با طراحی لباس کاری سازگار باشد و در حقیقت به نوعی عناصر هویت ملی در این لباس‌ها باشد.

ابتکار در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: به همین دلیل نمایشگاهی را روز ۲۵ اردیبهشت در نظر گرفته‌ایم که کلید این ایده را بزنیم. در حقیقت مطالعات این کار شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد نیز همکاری‌های خوبی در این زمینه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.