صفحه اصلی / استان ها / قزوین / بکارگیری تکنولوژی منسوخ شده در صنایع قزوین
بکارگیری تکنولوژی منسوخ شده در صنایع قزوین

بکارگیری تکنولوژی منسوخ شده در صنایع قزوین

استاندار قزوین گفت: نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی یکی از مواردی است که در جهت حمایت از صنایع باید موردتوجه قرار بگیرد زیرا که در حال حاضر بخش عمده تجهیزات صنایع موجود فرسوده و تکنولوژی آن منسوخ شده است.

شهرک صنعتی یزد

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد رفع و تسهیل موانع تولید که امروز در سالن جلسات استاندار برگزار شد، تصریح کرد: قزوین، استانی صنعتی است که ظرفیت حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی را دارد. حمایت از کالای ایرانی صرفاً خرید کالا نیست بلکه باید تلاش شود که کالای باکیفیت و با قیمت مناسب تولید شود؛ زیرساخت لازم در قزوین فراهم است و باید حمایت را افزایش دهیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: یکی از راه‌های حمایت بازسازی و نوسازی صنایع است. نوسازی و بازسازی باید جزو اولویت‌ها قرار بگیرد چراکه به رونق تولید و ایجاد اشتغال کمک می‌کند، درواقع طرح توسعه واحدهای موفق باید در اولویت قرار بگیرد.

زاهدی تصریح کرد: طرح‌های توسعه با زمان و سرمایه کمتری محقق می‌شوند در نتیجه اشتغال ایجاد می‌گردد، در استان قزوین نیز درصدد تأسیس شهرک‌های صنعتی تخصصی هستیم.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیز با بحران شدید آب روبه‌رو هستیم. سیاست اصلی ما توسعه گلخانه، تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم نوین آبیاری است.

استاندار خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی وابسته به دولت نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به‌طور جدی موردبررسی قرار بگیرد، در حال حاضر واحدهای تولیدی وابسته به دولت تعداد قابل‌توجهی هستند که اغلب مشکل‌دارند که با واگذاری به بخش خصوصی شاهد موفقیت آن‌ها خواهیم بود.

منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این مراسم یادآور شد: یکی از مشکلات موجود معافیت مالیاتی واحد مستقر در شعاع ۱۲۰ کیلومتری است، اغلب شهرک‌ها با استعلام راه و ترابری راه‌اندازی شده است. پیش‌از این، فاصله را زمینی حساب می‌کردند و اخیراً فاصله را هوایی در نظر می‌گیرند که قطعاً خارج از استان می‌شود در این زمینه باید تجدیدنظر صورت بگیرد.

حبیبی یادآور شد: رونق تولید، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی نیز از مواردی است که نیاز به سرمایه دارد که باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی افزود: طرح بهین باب نیز باعث افزایش سود و تولید می‌شود و در موارد خاص ایجاد انگیزه کرده است، همچنین ۱۰۲ واحد مشکل‌دار داریم که در آستانه تعطیلی قرار دارند و پیشنهاد می‌شود این املاک واگذار شوند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.