صفحه اصلی / استان ها / ایلام / جنبه‌های مهم دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار از نگاه رئیس دانشگاه ایلام

جنبه‌های مهم دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار از نگاه رئیس دانشگاه ایلام

رئیس دانشگاه ایلام گفت: برگزاری دومین همایش بین‌المللی گردوغبار نشان داد این دانشگاه در زمینه‌ی بهره‌گیری از نیروهای متخصص جایگاه ویژه ای دارد و از پتانسیل شایسته‌ای برخوردار است چون 60 دانشگاه کشور در این زمینه به دانشگاه ایلام اعتماد و با این مجموعه علمی همکاری کردند.

رئیس دانشگاه ایلام

دکتر «محمد علی‌اکبری» در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد : دانشگاه ایلام این دانشگاه بر مبنای مسئولیت اجتماعی خود در دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار را به نحو شایسته‌ای برگزار کرد و شاهد این مدعا هم ارزیابی شرکت‌کنندگان خارجی و داخلی شرکت‌کننده در این همایش بود .

وی با بیان اینکه پیام پربار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، سخنرانی معاون وزیر جهاد کشاورزی و حضور مسئولان کشوری سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه نشانه اهمیت برگزاری این نشست بود، تصریح کرد :   نکته‌ی مشترکی که همه‌ی مهمانان اندیشمند این همایش بر آن تاکید داشتند بهره‌گیری از تجربه‌های علمی و ایده‌های محققان بود .

رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: از آنجا که این معضل تنها محدود به ایران نیست از پژوهشگران جهانی از جمله دانشگاه‌های عراق برای حضور در این همایش دعوت شد که خوشبختانه در بالاترین سطح حضور پیدا کردند که نقطه قوت این همایش نسبت به همایش اول بود .

علی‌اکبری تصریح کرد: در این همایش یکی از محققان کشور چین ۲۵ سال مبارزه‌ی این کشور با گرد و غبار را تشریح کرد که می‌تواند الگوی مناسبی برای ما باشد و همینطور پژوهشگران آمریکایی، استرالیایی و اسپانیایی ایده‌های خود را تبیین کردند و به برکت این همایش شبکه‌ای ارتباطی بین اساتید داخلی و خارجی ایجاد شد .

وی شرکت یکی از پژوهشگران بخش خاورمیانه مرکز جهانی هواشناسی واقع در اسپانیا را از دیگر نقاط قوت این همایش عنوان کرد و گفت: در این همایش در اجلاس ویژه همایش با عنوان هم‌اندیشی کارشناسان بخش‌های علمی، مهندسی و اجرایی برای توسعه طرح‌های مقابله با گرد و غبار در ایران، اقدامات جمهوری اسلامی در این زمینه مورد نقد و بررسی قرار گرفت .

رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: برگزاری این همایش نشان داد استان ایلام در زمینه بهره‌گیری از نیروهای متخصص جایگاه ویژه ای دارد و از پتانسیل شایسته‌ای برخوردار است چون ۶۰ دانشگاه کشور در این زمینه به دانشگاه ایلام اعتماد و با این مجموعه علمی همکاری کردند .

علی‌اکبری گفت: در این همایش ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه ایلام در ارتباط با برگزاری همایش‌ با زبان‌های عربی و انگلیسی نشان داده شد .

وی طرح ماموریت‌هایی برای متخصصان این عرصه مانند تعادل‌بخشی به حق‌آبه‌های محیط زیستی از طرف معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تشکیل دبیرخانه دائمی به منظور بسته نشدن پرونده این گونه همایش‌ها و حضور ۳۵۰ نفر از متخصصانی که بر اهمیت موضوع واقفند را از جمله نتایج این همایش عنوان کرد .

رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: قبل از برگزاری همایش   چند جلسه سیاستگذاری موجب بوجودآمدن انسجامی خاص در بین دستگاه‌های اجرایی شد و امیدواریم این هماهنگی بتواند منشاء انجام کارهای مهمتری در آینده باشد .

رئیس دانشگاه ایلام ضمن قدردانی از همه‌ی سازمان‌ها و ادارات مختلف نقش‌آفرین در این همایش از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در این همایش جاذبه‌های استان ایلام برای شرکت‌کنندگان به نمایش گذاشته شد.

دومین همایش بین‌المللی گردوغبار با محوریت بررسی عوامل پیدایش و گسترش این پدیده، پیامدهای ناشی از آن و راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار ۵ تا ۷ اردیبهشت در دانشگاه ایلام برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.