صفحه اصلی / استان ها / ایلام / تأکید فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان بر همکاری و همفکری علمی با جهاددانشگاهی
تأکید فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان بر همکاری و همفکری علمی با جهاددانشگاهی

تأکید فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان بر همکاری و همفکری علمی با جهاددانشگاهی

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام گفت: در استان ایلام ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که به طور کامل به فعلیت نرسیده‌اند.

جهاددانشگاهی

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار «سید صادق حسینی»، در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان بیکاری را معضل اول استان عنوان و اظهار کرد: دلیل این معضل شاید این باشد که از دانش لازم برای رفع این مشکل برخوردار نبوده‌ایم و یا اینکه بهره‌برداری لازم از ظرفیت‌های استان به خوبی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید بررسی علمی صورت گیرد که پس از دوران دفاع مقدس و پایان جنگ چه مقدار وام اشتغال وارد استان شده و این مقدار تسهیلات چه میزان شغل ایجاد کرده است، گفت:  اگر جمعیت استان را ۶۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم و هر کس یک بار وام گرفته باشد همه باید تاکنون صاحب شغل می‌شدند.

حسینی افزود: اگر از امکانات موجود استفاده شود، هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم استان می‌تواند با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی از قبیل بیایان، کویر، جنگل، کوه و دریاچه در زمینه توریسم فعال شود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام ابراز امیدواری کرد در بخش‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، اطلاع‌رسانی و خدمات بین جهاددانشگاهی و بسیج سازندگی و بسیج علمی همفکری نزدیک و علمی در جهت پیشرفت و توسعه استان صورت گیرد.

«سید غلامرضا حسینی»، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان ایلام در این دیدار جهاددانشگاهی را نهادی انقلابی با نیروهایی متعهد و ولایت‌مدار معر فی و اظهار کرد: جهاددانشگاهی همواره در عرصه‌هایی ورود کرده، که سایر ارگان‌ها ورود نکرده‌اند  و در واقع این نهاد ماموریت دارد کارهای بر زمین مانده را در عرصه‌های مختلف را به انجام برساند.

وی خلأ ارتباطی را یکی از مهمترین مشکلات موجود کشور دانست و گفت: متأسفانه این مشکل در استان ایلام نیز مشهود است و  جهاد دانشگاهی از ظرفیت لازم را برای پر کردن خلأ موجود بین علم و صنعت برخوردار است و با ارتباطات و زنجیره گسترده‌ای که در سطح کشور دارد می‌تواند به حل این مشکل سرعت بخشد.

حسینی اشتغال را از اولویت‌های جهاددانشگاهی ایلام اعلام و عنوان کرد: جهاددانشگاهی در نظر دارد آموزش‌های لازم را به افراد دهد تا با اطلاعات و مهارت‌های لازم وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.