صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ۵۰ هزار هکتار از اراضی لرستان در معرض تغییر کاربری
۵۰ هزار هکتار از اراضی لرستان در معرض تغییر کاربری

۵۰ هزار هکتار از اراضی لرستان در معرض تغییر کاربری

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در معرض تغییر کاربری غیرمجاز هستند.

تغییر کاربری

 به گزارش کسب و کار نیوز ، علی خادمی در جلسه امور اراضی استان اظهار کرد: لرستان یکی از استان‌هایی است که با توجه به بارندگی‌های خوب و میزان آب بالا به لحاظ کشاورزی از موقعیت خوبی برخوردار است.

وی از وجود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان خبر داد و گفت: از این مقدار زمین ۶۰۰ هزار هکتار دیم و مابقی آبی است.

خادمی با بیان اینکه حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری آنها از وظایف اصلی ما در امور اراضی است، افزود: در همین راستا جهاد کشاورزی اقداماتی را در طول سال انجام می‌دهد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با یادآوری اینکه ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در حاشیه شهرها و روستاهای بزرگ قرار دارند، ادامه داد: این عرصه‌ها در معرض خطر تغییر کاربری غیرمجاز هستند و تمام سعی خود را برای مقابله با این موضوع به کار بسته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از ۱۱ شهرستان پنج مورد مجهز به خودروهای ویژه گشت‌زنی هستند، افزود: طی نوروز امسال ۱۳۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و با آنها برخورد شده است.

خادمی با بیان اینکه در بحث طرح‌های روستایی ۵۵ مورد الحاق اراضی کشاورزی به دهیاری‌ها را داشته‌‌ایم، افزود: همچنین طی سال گذشته در بحث طرح دعاوی حقوقی ۱۰۹ مورد پرونده‌ قضایی تشکیل شده است.

به گفته مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان طی سال گذشته برای ۹۸ مورد از تغییر کاربری‌ها حکم قلع و قمع صادر شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.