صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / شوراها رقیب ما دولتی‌ها نیستند
شوراها رقیب ما دولتی‌ها نیستند

استاندار کرمانشاه:

شوراها رقیب ما دولتی‌ها نیستند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شوراها باید محل تولید ایده برای توسعه و پیشرفت باشند، گفت: باید باور کنیم شوراها رقیب ما دولتی‌ها نیستند.

استاندار کرمانشاه

به گزارش کسب و کار نیوز، هوشنگ بازوند در نشست روز شوراها که امروز (۱۰ اردیبهشت) با حضور نمایندگان شوراهای شهر و روستا در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی دولت باید بخشی از اختیارات خود را به مردم واگذار کند تا در عمران و آبادانی کشور مشارکت داشته باشند و شوراها در این راستا ایجاد شده اند.

مدیر ارشد استان کرمانشاه از تاریخ ۱۹ ساله فعالیت شوراها در کشور هم یاد کرد و افزود: جایگاه کنونی شوراها متناسب با این عمر ۱۹ ساله نیست و باید ارتقا یابد. مردم انتظار دارند شوراها یک تغییر اساسی در جایگاه خود ایجاد کنند که این تغییر بستگی به اعضای شوراها هم دارد.

استاندار کرمانشاه پیگیری جدی مطالبات مردم را از جمله راهکارهای ارتقا جایگاه شوراها دانست که قانون هم در این خصوص اختیارات بزرگی به شوراها داده است، به گونه‌ای که شورای عالی استان‌ها حتی می‌توانند به مجلس لایحه بدهد.

استاندار کرمانشاه مهمترین عامل نظارت بر عملکرد شوراها را نیز خود مردم دانست که نظر خود را در پایان پای صندوق رای اعلام می‌کنند و یا فرد را دوباره تایید یا وی را رد می‌کنند.

استاندار کرمانشاه رای مردم را بزرگترین سرمایه شوراها دانست که باید سود این رای و اعتماد به اعضای شوراها، به مردم برسد.

بازوند به نقش دستگاه‌های دولتی نسبت به شوراها هم اشاره و تاکید کرد: مدیران مکلفند به شوراها بها بدهند زیرا شورا بازوی توانمند بخش دولتی است، نه رقیب ما دولتی‌ها.

وی از شوراها خواست در صورت عدم همکاری مدیران دولتی، موضوع را اطلاع دهند و افزود: شوراها می‌توانند یک نماینده هم برای حضور در جلسات شورای اداری تعریف کنند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: اگر بخواهیم به توسعه برسیم باید پارلمان‌های محلی مانند شوراها را تقویت کنیم.

اشتغال با سخنرانی ایجاد نمی‌شود

بازوند در ادامه به موضوع اشتغال اشاره و آن را اولویت اول استان اعلام کرد که بسیاری از خانواده‌ها را رنج می‌دهد.

وی با بیان اینکه اشتغال با سخنرانی و جلسه ممکن است از بین برود اما ایجاد نمی‌شود، افزود: تنها راه ایجاد شغل سرمایه‌گذاری و تولید ثروت است که برای این منظور باید موانع پیش روی سرمایه‌گذاری را برداریم.

استاندار کرمانشاه از تدوین سند دو ساله اشتغال استان هم یاد کرد که در مراحل نهایی است و هفت برنامه خوب در آن تعریف شده است.

بازوند با بیان اینکه کرمانشاه از نظر بخش کشاورزی، خدمات، صنعت و … استان ثروتمندی است، افزود: اگر رتبه اول بیکاری را داریم به مدیریت خود ما برمی‌گردد.

وی از افزایش حدود پنج درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در زمستان سال گذشته نسبت به سال قبل از آن هم یاد کرد که بیانگر آمادگی مردم برای مشارکت اقتصادی است.

بازار ۵۳۰۰ میلیارد تومانی بازسازی را دریابیم

استاندار کرمانشاه درباره زلزله ۲۰ ثانیه‌ای ۲۱ آبان که حدود پنج تا شش هزار میلیارد تومان به استان خسارت زد هم یاد کرد و افزود: تلاش کردیم از این زلزله برای استان فرصت ایجاد کنیم.

وی گفت: در شرایطی که ۱۲ هزار خانه در روستاها تخریب شده بود ۲۵ هزار خانه را معرفی کردیم، در شهرها هم با وجود هشت هزار خانه تخریبی ۱۰ هزار واحد اعلام کردیم و تعداد واحدهای تعمیری که ۲۰ تا ۳۰ هزار مورد بود را نیز ۵۹ هزار واحد اعلام کردیم تا از قبل آن بتوانیم به استان کمک کنیم.

بازوند با بیان اینکه اکنون در بازار ۵۳۰۰ میلیارد تومانی  ساخت و ساز این حدود ۹۹ هزار خانه حدود یازده هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند، بیان کرد: متاسفانه از این تعداد ۵۵۰۰ نفر غیربومی هستند و این یعنی خوب از فرصت‌ها استفاده نمی‌کنیم.

استاندار کرمانشاه به موضوع امهال وام‌ها هم اشاره کرد و با بیان اینکه خسارت دیدگان که مشمول امهال وام هستند توسط بنیاد مسکن مشخص می‌شوند، افزود: افرادی که مشمول امهال وام هستند فقط حدود ۲۳ درصد متقاضیان را تشکیل می‌دهند و مابقی خسارت زیادی ندیده‌اند، اما توقع امهال تسهیلات خود را دارند.

وی از پیگیری برای امهال وام‌های حدود ۸۷ درصد مردم مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: پیگیری می‌کنیم امهال وام برای این افراد تا سقف ۵۰ میلیون تومان تعریف شود.

به گفته بازوند، برای وام‌های بیش از ۵۰ میلیون تومان موضوع باید در کمیته‌ای متشکل از دستگاه مربوطه، فرمانداری، مدیریت بحران و بانک عامل بررسی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.