صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / بانک مرکزی: نباید با قوانین دست‌وپاگیر جلوی استارتاپ‌ها را گرفت
بانک مرکزی: نباید با قوانین دست‌وپاگیر جلوی استارتاپ‌ها را گرفت

بانک مرکزی: نباید با قوانین دست‌وپاگیر جلوی استارتاپ‌ها را گرفت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از دیجیاتو «کسب و کارهای جدید را باید بپذیریم و به جای قانون گذاری صرف و یا تعیین قوانین سخت و دست و پاگیر، چارچوب هایی را برای فعالیت آنها تعیین کنیم.» این‌ها بخشی از صحبت‌های معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی است که در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا گفته و به‌نظر می‌رسد از نگاه ویژه و نسبتا تغییر یافته بانک‌مرکزی به استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها خبر می‌دهد.

«ناصر حکیمی» در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا از تغییرات بزرگ و معنادار دنیا در زندگی بشر گفت و شبکه تلفن همراه را یکی از مهم‌ترین این تغییرات قلمداد کرد:

«شبکه‌های اجتماعی در جهان با گسترش شبکه تلفن همراه به مرحله تازه‌ای رسید و یک دهکده جهانی را تشکیل داد که به واسطه آن به سیاستگذاران و نهادهای حاکمیتی اجازه داده تا کسب و کارهای کوچک و متوسط را ساماندهی کنند.»

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه دنیای فعلی که با فناوری عجین شده دیگر سیاستگذاران همه کاره نیستند به لزوم جلب اعتماد مرد تاکید کرد:

«این امر که دیگر همه چی دست سیاسیون نیست ممکن است گاهی منجر به آشفتگی شود در نتیجه باید تا جای ممکن، اعتماد مردم را باید به خودمان جلب کرده و آنها را رفع کنیم. در هر صورت باید بدانیم که سیاست های گذشته پاسخگوی نیازهای امروز نیستند.»

وی یکی از راهکارهای جدید در مواجهه سیاست گذار با فناوری های نوین را رفع ابهامات عمومی عنوان کرد و از اعتقاد خود به فاصله گرفتن از روش‌های سنتی گفت:

«سیاست گذار باید تلاش کند نگرانی های مردم را برطرف کند. در کنار این مهم سیاست گذار باید تلاش کند تا از روش های قدیمی فاصله بگیرد و روش های جدید را به کار گیرد. براین اساس سیاست گذاران نباید از تغییرات واهمه داشته باشند و از آنها باید استقبال کنند. به بیان بهتر فناوری های نوین در حوزه بانکداری، تهدیدی برای سیاست گذار تلقی نمی شوند.»

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی تاکید می‌کند که نباید از زمانه عقب ماند و بازماندن از فناوری می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد:

«درخصوص نگرانی ها و دغدغه های موجود درباره گسترش فضای مجازی، سیاست گذار باید بداند در دنیای جدید چگونه با این تغییرات مواجه شود و نباید پیش و عقب تر از فناوری حرکت کند. بر این اساس می توان با تشکیل کارگروه های جدید به حل مسایل در حوزه فناوری های نوین کمک کرد.»

حکیمی پیش‌تر با برگزاری جلساتی به‌همراه مسئولان استارتاپ‌ها سعی در حل مشکلات بین بانک‌مرکزی و کسب‌وکارهای نوپا داشته و چندین بار تلاش کرده تا دیدگاه عموما منفی این شرکت‌ها را نسبت به بانک مرکزی تغییر دهد. صاحبین کسب‌وکارهای نوپا معمولا از سازمان‌های دولتی و قوانینی که پیش روی آنها گذاشته می‌شود شکایت دارند، با این حال در سال‌های اخیر برخی اظهار نظرهای مسئولین نشان از حمایت آنها دارد.

همچنین مطالعه کنید:

تکمیل زنجیره ارزش خودروسازی با نوآوری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، نکته جالب این است که در عصر کنونی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.