صفحه اصلی / استان ها / لرستان / شناسایی ۳۵ هزار تغییر کاربری/ پیگیر دهکده یاس خرم‎آباد هستیم
شناسایی ۳۵ هزار تغییر کاربری/ پیگیر دهکده یاس خرم‎آباد هستیم

یک مسئول در سازمان امور اراضی کشور:

شناسایی ۳۵ هزار تغییر کاربری/ پیگیر دهکده یاس خرم‎آباد هستیم

مدیرکل دفتر حفظ کاربری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور گفت: بازرسان در حال پیگیری وضعیت دهکده یاس خرم‎آباد هستند.

تغییرکاربری

به گزارش کسب و کار نیوز، اصغر رفیعی در جمع خبرنگاران در خصوص یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی بیان کرد: با توجه به اینکه آیین‎نامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شد این موضوع در دستور کار قرار گرفته و کارگروه ملی برای آن پیش‌بینی شد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‎های ذی‌ربط زمین عضو این کارگروه هستند، گفت: همچنین کارگروه‎هایی در سطح استان و شهرستانی پیش‎بینی شده که در جهت جلوگیری از خردشدن، تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی فعال شدند.

رفیعی با اشاره به اینکه این اقدام، شیوه‌نامه و دستورالعمل‎های بعدی نیز نیاز داشته است، افزود: در پایان سال ۹۶ این شیوه‎نامه ابلاغ و کارگروه‎ها فعال شدند؛ راهکار اساسی ما نیز برای این کار نیز با توجه به دستور وزیر جهاد کشاورزی در ابتدای سال سنددار کردن اراضی کشاورزی است.

مدیرکل دفتر حفظ کاربری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: این موضوع در دستور کار سازمان امور اراضی است و برای یکپارچه‎سازی اراضی کشاورزی نیز برنامه‎هایی داریم که به‌مرور اعلام می‎کنیم؛ همچنین امتیازات ویژه‎ای برای این اقدام در نظر گرفته‌شده که به استان‎ها ابلاغ‌شده و استانداری‎ها نیز از طرف دولت موظف شدند در این زمینه همکاری و پشتیبانی لازم را به عمل بیاورند.

وی با اشاره به بند «ز» گفت: این بند دارای اشکالاتی بود که اصلاحیاتی انجام شده و اعلام خواهند شد.

رفیعی بیشترین میزان تغییر کاربری‎ها را مربوط به استان‎های شمالی و کلان‎شهرها عنوان کرد و ادامه داد: نمی‎توان استان خاصی را اعلام کرد چراکه تمامی استان‎های با آب‌وهوای مطلوب در معرض تغییر کاربری غیرمجاز هستند.

مدیرکل دفتر حفظ کاربری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه سال گذشته از طریق گشت‎ها حدود ۳۵ هزار تغییر کاربری در سطح کشور شناسایی کردیم بود که بخش عمده این شناسایی‎ها به‌موقع بوده و با راهنمایی به حالت اولیه برگردانده شدند یا از تغییر کاربری جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه گشت‎های ما عمدتاً نقش پیشگیرانه داشتند، گفت: گشت حفظ کاربری عمدتاً در جهت مقابله نیست و مشاوره به مردم و هر کس درخواست داشته باشد با سامانه ۱۳۱ انجام می‎شود و راهنمایی لازم را به او خواهیم داشت.

رفیعی تصریح کرد: از تمامی مردم درخواست داریم اگر تغییر کاربری غیرمجازی در حال اتفاق افتادن است با توجه به اهمیت موضوع و حفظ اراضی کشاورزی همچنین تأکید بر امنیت غذایی کشور و جلوگیری از تخریب زمین به‌عنوان بستر تولید به سامانه ۱۳۱ اطلاع بدهند تا در اسرع وقت اقدام کنیم.

مدیرکل دفتر حفظ کاربری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه در وزارت جهاد کشاورزی همگی مقابل قانون یکسان هستند به تغییر کاربری‎ها و ویلاسازی‎های استان اشاره کرد و گفت:  بیشتر پیگیری ما برخورد با این‎گونه افراد است و کشاورزی که بنایی برای خود یا خانه کارگری نیاز دارد مدنظر نیست.

وی با اشاره به دهکده یاس خرم‎آباد بیان کرد: از دستگاه وزارت جهاد کشاورزی نامه‎ای در این زمینه نیامده است و اگر دستگاه دیگر رأی داده باید پاسخگو باشد. در دهکده یاس گزارش‎هایی که بوده بازرسان در حال پیگیری هستند. حتماً بررسی می‎شود و اگر تا سال ۸۵ اتفاق افتاده باشد، جریمه است، در غیر این صورت مشمول قلع‌وقمع خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.