صفحه اصلی / استان ها / قزوین / وضعیت عملکرد سمن‌ها در استان قزوین مطلوب نیست
وضعیت عملکرد سمن‌ها در استان قزوین مطلوب نیست

معاون دادگستری کل استان قزوین:

وضعیت عملکرد سمن‌ها در استان قزوین مطلوب نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: در حال حاضر استان قزوین در مقایسه با استان‌های مشابه در خصوص موضوع سمن‌ها وضعیت خوبی ندارد و می‌توان گفت عملکرد استان در این راستا ضعیف است.

سمن

به گزارش کسب و کار نیوز، نخستین نشست اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه سال ۹۷ با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد.

منصور مختاری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در این نشست با اشاره به فعالیت سامانه «سجام» اظهار کرد: این سامانه که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید پیگیر احیای حقوق عامه در جامعه خواهد بود.

وی افزود: سامانه جامع اطلاعات مردمی «سجام» در تلاش خواهد بود تا حساسیت مردم را در امور مختلف به همراه داشته و زمینه مطالبه‌گری مردم از مسئولان را بدون ذکر هویت داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین تاکید کرد: بی‌شک در صورت همکاری و اطلاع‌رسانی در خصوص عملکرد این سامانه شاهد احیای حقوق عامه در جامعه و پیگیری مطالبات مردم از طریق مراجع قانونی خواهیم بود از این‌رو این سامانه ازجمله تأکیدات اولویت‌دار مرکز پیشگیری از وقوع جرم استان است.

این مسئول تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از وقوع جرم در استان به دنبال توانمندسازی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف نهادهای مذهبی و سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح استان هستیم.

وی با انتقاد از عملکرد سمن‌ها در استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر استان قزوین در مقایسه با استان‌های مشابه در خصوص موضوع سمن‌ها وضعیت خوبی ندارد و می‌توان گفت عملکرد استان در این راستا ضعیف است.

مختاری اعلام کرد: در حال حاضر ۴۰ سمن فعال در استان مشغول به فعالیت هستند که عموم آن‌ها به دنبال کسب درآمد از محل فعالیت خود هستند و این امر با اهداف تشکیل سمن‌ها منافات دارد.

وی اضافه کرد: هم‌چنین در موضوع معضلات و آسیب‌های موجود در سطح جامعه نیازمند بررسی‌ها و پژوهش‌های لازم هستیم تا عوامل آن رصد و راهکار لازم ارائه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی یکی از دلایل اصلی وقوع بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی است به همین جهت برای پیشگیری از آن نیازمند توانمندسازی در مبدأ هستیم تا از میزان حاشیه‌نشینی در شهرها بکاهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.