صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / تعرفه توریسم درمانی آبادان نباید با تهران و مشهد یکسان باشد
تعرفه توریسم درمانی آبادان نباید با تهران و مشهد یکسان باشد

نماینده آبادان:

تعرفه توریسم درمانی آبادان نباید با تهران و مشهد یکسان باشد

نماینده آبادان گفت: تعرفه های توریسم درمانی در آبادان نباید با تعرفه های درمانی در شهرهای تهران و مشهد یکسان باشد، زیرا بیمارانی که در حوزه توریسم درمانی به آبادان مراجعه می کنند، تعرفه ها را با شهرهایی مانند تهران و مشهد مقایسه می کنند و اگر تعرفه ها برابر باشد، ترجیح می دهند که به آن شهرها مراجعه کنند.

توریسیم درمانی

به گزارش کسب و کار نیوز، عامر کعبی در نشست وزیر بهداشت با اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان و مقامات محلی که شنبه شب (۸ اردیبهشت ماه) در هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، اظهار کرد: حجم بالای مراجعات وزیر بهداشت به استان خوزستان نشانگر میزان عقب ماندگی های این استان در حوزه درمان است. با توجه به منابع سرشار استان متاسفانه در بحث سلامت در رتبه های خوبی  قرار نداریم.

وی افزود: از سازمان منطقه آزاد اروند بابت کمک‌هایی که در جهت ارتقای دانشگاه علوم پزشکی آبادان به وزارت بهداشت کرد، تشکر می کنم. این اقدامات باعث شد تا اقدامات خوبی در این دو سال اخیر در آبادان انجام شود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی آبادان فقط اسما دانشگاه است و هنوز نتوانسته است از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز دریافت کند. این دانشگاه در حال حاضر شرایط لازم را برای دانشگاه شدن دارد زیرا دارای سه دانشکده و گروههای تخصصی است. اولین مطالبه مردم از شخص وزیر بهداشت آن است که در این رابطه کمک کند تا بتوانیم یک دانشگاه در آبادان داشته باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشوقهای انتقال پزشک به مناطق محروم داشتن یک دانشگاه و ردیف استخدامی است، ادامه داد: باید برای آبادان و استان خوزستان در خصوص جذب اعضای هیات علمی سهمیه خاص قائل شد. هر ساله در شورای جذب جهت جذب اعضای هیات علمی ردیفهایی از سوی دولت به وزارت بهداشت داده می شود و در این زمینه مجموعه نمایندگان استان خوزستان خواهش دارند تا جذب اعضای هیات علمی با توجه به حجم مشکلات و محرومیتها در دانشگاه علوم پزشکی بالا برود.

کعبی بیان کرد: دانش آموزان استان خوزستان نمی توانند با دانش آموزان تهرانی، اصفهانی و مشهدی رقابت کنند و در این زمینه حجم بالای عقب ماندگی را در استان خوزستان داریم. اختصاص سهمیه ویژه برای دانش آموزان استان خوزستان برای رشته های علوم پزشکی یکی دیگر از مطالبات مردم خوزستان است.

وی افزود: بحث تکمیل بیمارستانهای خوزستان از جمله بیمارستانهای آبادان یکی دیگر از مطالبات مردم استان از وزارت بهداشت است. روند کارها خوب بوده است اما هنوز بیمارانی هستند که در صف سی سی یو و آی سی یو می مانند و در این راستا باید برای تکمیل بیمارستانها به اقدامات شتاب داده شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث تکریم ارباب رجوع گفت: در شرایط بد آب و هوایی مردم عصبی هستند و کمبودهایی که در حوزه های کاری وجود دارد، باعث می شود کارمندان عصبی نیز باشند. بیماران وقتی وارد بیمارستان می شوند، انتظار دارند با یک برخورد خوب مواجه شوند.

کعبی ادامه داد: در آبادان توقع داریم برخوردها با بیماران بهتر و به تکریم ارباب رجوع بیشتر توجه شود، بنابراین انتظار داریم امکانات خوبی برای کارکنان علوم زشکی آبادان فراهم شود، تا بتوانند در بحث تکریم ارباب رجوع موفقتر عمل کنند.

وی افزود: تسهیل در جذب دانشجویان خارجی باید از اولویتهای وزارت بهداشت باشد و در این زمینه وزارت امور خارجه باید با وزارت بهداشت همکاری داشته باشد. دانشجویانی که وارد کشور می شوند، باید به راحتی بتوانند رشته های خود را انتخاب کنند. همچنین تعرفه های توریسم درمانی در آبادان نباید با تعرفه های درمانی در شهرهای تهران و مشهد یکسان باشد، زیرا بیمارانی که در حوزه توریسم درمانی به آبادان مراجعه می کنند، تعرفه ها را با شهرهایی مانند تهران و مشهد مقایسه می کنند و اگر تعرفه ها برابر باشد، ترجیح می دهند که به آن شهرها مراجعه کنند. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.