صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / برخی کارگران شرکت‌های پیمانکاری ماهانه ۵۰۰ هزار تومان دریافتی دارند
برخی کارگران شرکت‌های پیمانکاری ماهانه ۵۰۰ هزار تومان دریافتی دارند

انتقاد شدید دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه از شرکت‌های پیمانکاری؛

برخی کارگران شرکت‌های پیمانکاری ماهانه ۵۰۰ هزار تومان دریافتی دارند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه از شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو به شدت انتقاد کرد و گفت: این شرکت ها گاهی کارگران را با دستمزد ماهانه ۵۰۰ هزار تومان وادار به ۱۰ ساعت کار در روز می‌کنند.

دستمزد کارگران

به گزارش کسب و کار نیوز، اولیا علی بیگی در جشنواره امتنان از کارگران استان کرمانشاه که امروز (۹اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به مهمترین مشکلات جامعه کارگری کشور گفت: مهمترین خواسته کارگران رعایت شان و منزلت آنها است.

وی با بیان اینکه همه با هم و با تصویب قوانین و لوایح باید به ارتقا شان کارگران کمک کنیم، افزود: باید کرامت کارگر بگونه ای باشد که فرزندان کارگران با افتخار از شغل پدر و مادر خود یاد کنند.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور ادامه داد: آنچه که امروز کرامت کارگران را مخدوش می کند، نبود امنیت شغلی است.

علی بیگی تصریح کرد: کارگری که قرارداد کاری‌اش یک ماهه بسته می‌شود حتی نمی‌تواند قرارداد اجاره خانه ۱۲ ماهه را با خیال راحت ببندد و همواره برای معیشت خود دغدغه ذهنی دارد.

وی معتقد است، نبود امنیت شغلی بهره وری را از کارگران و آزادی را از تشکل‌های کارگری گرفته است.

وی خواستار ساماندهی جدی قراردادهای موقت کارگران شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه عامل دیگر از بین بردن کرامت کارگران را شرکت های پیمانکاری و تامین نیرو دانست و یادآوری کرد: این شرکت‌ها کارگران را در شرایطی به کار می‌گیرند که از حداقل‌های مصوب شورای عالی کار هم محرومند و گاهی با ۱۰ ساعت کار در روز فقط ۵۰۰ هزار تومان در ماه دریافتی دارند.

علی بیگی با بیان اینکه برخی بدون هیچ سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها به ثروت‌های هنگفت رسیده‌اند، افزود: یک عده آنقدر ثروتمند شده‌اند که از ثروت زیاد نقرس گرفته‌اند و کارگران زیر دست آنها از سوءتغذیه رنج می‌برند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه ساماندهی این شرکت‌ها و احقاق حقوق کارگران را خواسته مهم دیگر برشمرد.

وی از نامناسب بودن وضعیت معیشت کارگران هم یاد کرد و گفت: کارگری که با حقوق یک میلیون و پانصد هزار تومان در ماه یک زندگی چهار نفره را به سختی می‌چرخاند، واقعا هنرمند است.

به گفته علی بیگی امروز شکاف عمیقی بین دستمزد و معیشت کارگران وجود دارد که باید به مرور زمان پر شود.

وی از اینکه امسال با همکاری شرکای اجتماعی شامل  نماینده دولت، کارفرمایان و کارگران در شرایطی که نرخ تورم ۸.۵ درصد بود شاهد افزایش ۱۹٫۵ درصدی دستمزد کارگران بودیم یاد کرد و گفت: امیدواریم این روند سال ها ادامه پیدا کند تا شکافی که بین معیشت و دستمزد کارگران وجود دارد به تدریج پر شود.

علی بیگی در ادامه خواستار حمایت از کارفرمایان هم شد که زمینه اشتغال کارگران را فراهم کرده‌اند و گفت: برای حمایت از کارگران باید امنیت سرمایه کارفرمایان نیز تامین شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.