صفحه اصلی / استان ها / فارس / کاهش ۶۸ درصدی بارش در فارس
کاهش ۶۸ درصدی بارش در فارس

کاهش ۶۸ درصدی بارش در فارس

‌مدیرکل هواشناسی استان فارس اعلام کرد که بارش‌ها در این استان تا امشب ادامه خواهد داشت و فردا شاهد کاهش نسبی دما در اکثر نقاط خواهیم بود.

باران

‌عبدالکریم جامع در گفت و گو با ایسنا گفت: سامانه‌ی بارشی از شب گذشته وارد فارس شده و بارش‌های پراکنده‌ای را در نقاط مختلف این استان به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه تا این ساعت بیشترین میزان بارش‌ها در شهرستان‌های لارستان و اردکان حادث شده است، گفت: شهرستان‌های خنج، لامرد و شهر ایزدخواست نیز به ترتیب نسبت به سایر شهرستان‌های فارس بیشترین بارش را داشتند.

جامع گفت: تا بعداز ظهر امروز، در شهرهای لار ۱۵ میلی‌متر، اردکان ۱۳ و ۶ دهم میلی‌متر، خنج ۱۳ و ۶ دهم میلی‌متر، لامرد ۱۱ و ۷ دهم میلی متر و ایزدخواست ۹ و ۸ دهم میلی متر باران ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی فارس اضافه کرد: میزان بارش‌ها در شهرهای ارسنجان یک دهم، استهبان ۲ دهم، آباده ۲ و ۳ دهم، اقلید یک و ۳ دهم، جهرم ۸ و ۶ دهم، خفر ۲ و ۴ دهم، داراب ۵ و ۹ دهم، درودزن ۴ و ۷ دهم، زرقان ۲ دهم، شیراز ۳ و ۶ دهم، زرین‌دشت ۸ و ۲ دهم، سروستان یک و ۶ دهم، شیراز ۳ و ۶ دهم، شهرک گلستان شیراز یک و ۸ دهم، صفاشهر ۴ دهم، فراشبند ۲، فسا یک، فورگ داراب ۵ و یک دهم، فیروزآباد ۵ و ۲ دهم، قیرو کارزین ۹ و ۳ دهم، کازرون ۲ و ۶ دهم، نورآباد ممسنی ۷ و ۶ دهم و بارندگی ثبت شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز و براساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی فارس، امروز شاهد تداوم بارش‌ها در فارس خواهیم بود و بعدازظهر از تراکم ابرناکی هوا کاسته خواهد شد اما در نقاطی گاهی شاهد بارش‌های نسبتا شدید و رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بعد از عبور این سامانه، در اکثر نقاط فارس شاهد کاهش دما و مه صبح‌گاهی هستیم.

براساس گزارش آماری هواشناسی فارس، میزان بارش‌های استان فارس در سال زراعی جاری ۱۲۱٫۵ میلی‌متر بوده که نسبت به سال زراعی گذشته با عدد ۳۷۷٫۳ میلی‌متر بالغ بر ۶۸ درصد کاهش داشته است.

میزان بارندگی اخیر در شهرک گلستان شیراز، ۲۰ میلی‌متر بوده و جمع سال زراعی حدود ۲۰۲٫۷ میلیمتر است‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.