چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / قزوین / لزوم تشکیلاتی عمل کردن جبهه نیروهای انقلاب
لزوم تشکیلاتی عمل کردن جبهه نیروهای انقلاب

پناهیان مطرح کرد:

لزوم تشکیلاتی عمل کردن جبهه نیروهای انقلاب

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: جبهه نیروهای انقلابی باید با کنار گذاشتن عافیت‌طلبی در این مسیر پویا بوده و بدانند مهم‌ترین مصداق عافیت‌طلبی در بین نیروهای انقلابی تشکیلاتی نبودن آن است.

پناهیان

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه قزوین، گردهمایی سالانه فعالان فرهنگی استان قزوین با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران عرصه‌های مختلف فرهنگی استان در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان در این مراسم بابیان اینکه باید به سؤالات مختلفی ازجمله علت ولایت گریزی، اینکه چرا برخی از مذهبیون انقلابی نیستند و یا با ابزار مذهب به مقابله با انقلاب می‌روند پاسخ دهیم اظهار کرد: پاسخی که می‌تواند به‌عنوان مهم‌ترین راهبرد در جواب تمامی سؤالات داد درک مفهوم راحت‌طلبی و آفات آن است.

وی افزود: کسی که راحت‌طلبی را برگزیند به‌مرور به سمت غیرانقلابی بودن سوق پیدا خواهد کرد؛ لذا مهم‌ترین ویژگی افراد غیرانقلابی راحت‌طلبی و عافیت‌طلبی است.

پناهیان تصریح کرد: کسانی که به سمت راحت‌طلبی می‌روند مهم‌ترین درس عاشورا را مذاکره می‌دانند؛ لذا برای مقابله با آفات راحت‌طلبی چون شهوت‌رانی و ابتذال باید به سمت مقابله با آن پیش رفت.

این محقق برجسته کشور اعلام کرد: بهترین زمان برای مقابله با راحت‌طلبی در دوران تربیتی هفت تا چهارده سال است؛ ازاین‌رو کسانی که می‌خواهند فرزندانشان سخت‌کوش و قوی شوند باید این سن حساس را از دست ندهند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تفاوت انتظار تحول‌آفرین با انتظار راحت طلبانه در همین نکته است چراکه منتظران واقعی سخت‌کوش هستند و خود را برای ظهور امام زمان مهیا و آماده می‌کنند.

پناهیان ترویج خط مقاومت و شهدا را قیام علیه عافیت‌طلبی برشمرد و گفت: راه شهادت نقطه مقابل فرهنگ راحت‌طلبی است؛‌ ازاین‌رو رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل قرار گرفتند، خود را به‌سختی انداختند تا در مسیر انقلابی گری پخته و آماده شوند.

این محقق با تأکید بر اینکه ریشه ولایت گریزی عافیت‌طلبی است بیان کرد: هیئت انقلابی و جبهه نیروهای انقلابی باید با کنار گذاشتن عافیت‌طلبی در این مسیر پویا بوده و بدانند مهم‌ترین مصداق عافیت‌طلبی در بین نیروهای انقلابی تشکیلاتی نبودن آن است.

وی اضافه کرد: باید در مسیر انقلاب خود را به‌زحمت انداخت و با تغییر در سبک زندگی خود یک انقلابی ریسک‌پذیر بود.

پناهیان خاطرنشان کرد: تشکیلاتی عمل کردن موجب خواهد شد آحاد مردم در کنار هم به فعالیت بپردازند و جلوی فساد را بگیرند؛ در چنین جامعه‌ای انقلابی‌ها خود سدی در مقابل فساد هستند نه اینکه از دیگران بخواهند که جلوی فساد را بگیرند.

پناهیان با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس اردویی پرزحمت از جانب خداوند برای ما بود تا درنتیجه آن انقلابیون پخته شوند گفت: در این دوران ملت راحت‌طلبی را کنار گذاشت اما برخی با نامردی تمام جلوی ترویج چنین تفکری را گرفتند؛ البته در حال حاضر جبهه فرهنگی نیروهای انقلاب اسلامی پای‌کار آمده تا با کنار گذاشتن عافیت‌طلبی و پذیرش سختی‌های معقولی چون تشکیلاتی عمل کردن وارد صحنه عمل برای پیشبرد انقلاب اسلامی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.