صفحه اصلی / استان ها / قزوین / حمایت از کارگران مستلزم حمایت از تولیدات داخلی است
حمایت از کارگران مستلزم حمایت از تولیدات داخلی است

امام‌جمعه قزوین:

حمایت از کارگران مستلزم حمایت از تولیدات داخلی است

‌امام‌جمعه قزوین با اشاره به اینکه حمایت از کارگران مستلزم حمایت از تولیدات داخلی است، گفت: پرهیز از کم‌کاری، درست انجام دادن و باانگیزه بودن در کار سفارش دین است.

امام‌جمعه قزوین

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک فرارسیدن ایام میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: امام زمان (عج) نجات‌دهنده مستضعفان عالم، امید همه مردم دنیا، خاتمه بخش به ناامنی‌ها، جنگ‌ها و خونریزی‌ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: امام زمان (عج) می‌آید و جهان مملو از عدل و داد می‌شود و همه مردم با آسایش خاطر، راحتی و امنیت، اخوت و برادری زندگی خواهند کرد و از خداوند می‌خواهیم تا برکات وجودی آن حضرت را شامل حال همه منتظران ظهور قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تبریک فرارسیدن روز مستضعفان یادآور شد: خداوند از مستضعفان حمایت کرده است و به همه مؤمنان می‌فرماید چرا برای نجات مستضعفان قیام نمی‌کنید و نمی‌جنگید؛ یعنی مجهز شوید، وحدت و همدلی داشته باشید و اراده خود را جزم کرده و برای نابودی مستکبران و حمایت از مستضعفان محکم باشید.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند نگفته مستضعفان حتماً باید شیعه و یا مسلمان باشند؛ رسول خدا (ص) فرموده‌اند اگر مسلمانی بشنود آدمی از هر دین و مذهب و یا غیر دین‌دار از او یاری بخواهد اما به فریادش نرسد، مسلمان محسوب نمی‌شود.

وی با اشاره به‌ضرورت حمایت از مستضعفان عالم اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند «اگر مسلمانانی صدای مظلومی را که طلب استمداد می‌کند، بشنوند اما به فریاد او نرسند مسلمان نیستند»؛ این حدیث وظیفه ما را در حمایت از مظلومان جهان نشان می‌دهد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به مناسبت هفته کارگر افزود: درواقع هر مسلمانی «کارگر» است زیرا خداوند انسان بیکار را دوست ندارد؛ بلکه نوع کارهای ما متفاوت است؛ اما این مناسبت اختصاص به کارگران تولیدکننده و حوزه صنعت پیداکرده است که ما این مناسبت را به همه این عزیزان تبریک می‌گوییم.

‌وی افزود: کسانی که برای رضای خدا کار می‌کنند کارشان عبادت محسوب می‌شود و آن کسانی که برای رضای خدا کار می‌کنند کم‌کاری با آن‌ها ارتباطی ندارد و دلسوز هستند و کار را محکم انجام می‌دهند و بهترین تولید را روانه بازار می‌کنند. نیت است که کار را ارزشمند می‌کند و این مهم به کارگران مؤمن و متدین ما اختصاص دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به اجر و پاداش کارگران از نگاه دینی اشاره و تصریح کرد: پیامبر‌(ص) فرمودند قبل از آنکه عرق کارگر خشک شود اجرتش را بپردازید و کارگر قبل از آنکه کارش پایان یابد باید بداند که چه میزانی دستمزد دریافت می‌کند و این نشان می‌دهد معامله باید روشن و شفاف باشد.

امام‌جمعه قزوین گفت: امام صادق (ع) فرمودند اگر کسی می‌خواهد روزی حلال به دست بیاورد باید در کارش تخصص داشته باشد، کاری که به او سپرده‌اند امانتی است که باید درست و با نهایت دلسوزی انجام دهد و وقتی قراردادی برای انجام کار بست قلباً به کار و آن شخص تمایل داشته باشد و همه هم‌وغمش این باشد که صاحب‌کار ضرر نکند و در کارش شکست نخورد.

وی با اشاره به وظایف کارگر و کارفرما نسبت به یکدیگر بیان کرد: در برخی از نظام‌ها به دنبال این هستند که بین این دو قشر جنگ ایجاد کنند، درصورتی‌که این عمل با نگاه دینی همخوانی ندارد.

آیت‌الله عابدینی افزود: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید؛ باید بین مؤمنان برادری برقرار باشد و روش برادری به معنای دلسوزی متقابل است، پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «عبادت ۱۰ جزء دارد، ۹ جزء آن کسب مال حلال است»، یعنی اگر کسب حلال نباشد خانه، لباس و لقمه غذای ما حرام خواهد بود و همه این حرام‌ها در کنار هم اجازه نمی‌دهد ما لذت معنوی در نماز خود داشته باشیم.

خطیب جمعه قزوین گفت: هدف ما کسب تقواست و ما برای تقوا نیازمند عبادت هستیم؛ اگر اجزای عبادت پاک و حلال نباشد عبادت ما قابل‌قبول نخواهد بود و از این عبادت تقوایی نصیب ما نمی‌شود.

وی تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند «کسی که برای امرارمعاش خانواده خود تلاش می‌کند مانند کسی است که درراه خدا جهاد کرده است»، این حدیث نشان می‌دهد که جهاد درراه خدا به چه میزان حائز اهمیت است که هر چیزی را می‌خواهند باارزش و مهم نشان دهند، آن را شبیه جهاد درراه خدا عنوان می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام صادق (ع) در دعایی فرمودند «خدایا من از غصه، اندوه، ناتوانی، ضعف و کسالت به تو پناه می‌آورم»؛ این دعا نشان می‌دهد انسان در عرصه کار باید فعال، باانگیزه و شاد وارد شود و خداوند به این کار برکت عنایت خواهد کرد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: ما برای خسته نباشید و حمایت از کارگران جامعه خود، باید از تولیدات داخلی و مصرف کالای داخلی حمایت کنیم، در این شرایط ما بازار کار، اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی و اقتصاد را رونق بخشیده‌ایم؛ همه ما باید این سفارش رهبر معظم انقلاب را جدی بگیریم.

وی با اشاره به میلاد حضرت مهدی (عج) و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) بیان کرد: این مناسبت را خدمت همه سربازان امام زمان (عج) که بدون ادعا و برای رضای خدا جان خود را به مخاطره می‌اندازند و نظام، انقلاب و امنیت مردم و کشور را حراست می‌کنند، خسته نباشید و تبریک عرض می‌کنیم.

آیت‌الله عابدینی افزود: شاید ما فقط در اخبار، یک خبر کوتاهی از دستگیری اشرار و باندهای مواد منفجره در کشور می‌شنویم؛ اما بسیاری از جان‌ها به خطر می‌افتد و چه زحمات طاقت‌فرسایی در پشت این خبر وجود دارد که ما نمی‌بینیم.

خطیب جمعه قزوین بابیان اینکه همه می‌باید سرباز امام زمان (عج) و چشم بیدار نظام باشیم، اظهار کرد: هر خطری را هرکجا مشاهده کردیم باید با حساسیت، مسئولیت و جدیت آن را به گوش مسئولان برسانیم تا دیگران نتوانند به ما آسیب وارد کنند.

وی به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق اشاره و تأکید کرد: اگر کنار دریا هم باشیم نباید بریزوبپاش کنیم زیرا اصل بریزوبپاش کار شیطان است و آن‌ها که به‌راحتی انرژی را هدر می‌دهند خسارت جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌کنند و در منابع دینی نیز تأکید شده کار آن‌ها کار شیطان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به کاهش چشم‌گیر نزولات آسمانی تصریح کرد: آب و برق با یکدیگر مرتبط هستند و کاهش نزولات آسمانی در تولید برق نیز اثرگذار خواهد بود و اگر عده‌ای متوجه این موضوع نیستند را متوجه حساسیت این امر کنیم.

امام‌جمعه قزوین سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان را تبریک گفت و اظهار کرد: این روز را به فرزندان جوانمان، دختران و پسران جوانی که باعث نشاط صفوف نمازهای جماعت مساجد و نمازهای جمعه هستند تبریک می‌گوییم و تشویق‌شان می‌کنیم در نمازهای جماعت و جمعه دوستانشان را همراه کنند.

وی تأکید کرد: هرکدام از دختران و پسران جوانی که عرایض مرا می‌شنوند از آن‌ها دعوت می‌کنم عضو افتخاری خادمان نمازهای جمعه و جماعات مساجد شوند تا در پرونده آن‌ها ثبت شود که برای گسترش فرهنگ نماز تلاش کرده‌اند، البته جوانان قدیم هم از این دعوت مستثنی نیستند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: همه ما با شرکت در صفوف نماز جمعه به عضو افتخاری ستاد نماز جمعه تبدیل می‌شویم و حضور گسترده ما عضویت ما را محکم‌تر خواهد کرد.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به شهادت مظلومانه دانشمند و مفسر قرآن، مروج احکام دین و سیاستمدار بزرگ آیت‌الله شهید مطهری تصریح کرد: این مناسبت بهانه‌ای شد تا روزی به نام بزرگداشت مقام معلم و هفته عقیدتی-سیاسی سپاه پاسداران در تقویم ما نام‌گذاری شود، باید قدردان همه این روزها باشیم و وظیفه خود نسبت به این مناسبت‌ها را به‌خوبی انجام دهیم.

وی گفت: همه ما باید چشمان خود را از یأس، ناامیدی، گناه و معصیت، کینه و عداوت و بدبینی شست‌وشو دهیم و خود را برای میزبانی ظهور حضرت صاحب (عج) آماده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: همه بدانیم که آینده جهان، آینده‌ای روشن و زمان اهتزاز پرچم حق و نابودی رژیم صهیونیستی، حکومت آل سعود و امریکای جنایتکار بر جهان است و سعی کنیم در این امیدآفرینی همه نقش داشته باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.