صفحه اصلی / استان ها / ایلام / خواسته‌ی مهم امام جمعه ایلام از وزیر نفت و کمیسیون انرژی مجلس

خواسته‌ی مهم امام جمعه ایلام از وزیر نفت و کمیسیون انرژی مجلس

امام جمعه ایلام از وزارت نفت و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خواست زمینه بهره‌مندی بیشتر استان را از دخایرنفتی و گازی فراهم کنند.

امام جمعه ایلام

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه‌ این هفته با قدردانی از رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خاطر بازدید از میادین نفتی دهلران ، مهران و تنگ‌بیجار، اظهار کرد: استان ایلام سرشار از ذخایر نفت و گاز است به گونه‌ای که روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت از چاه‌های دهلران استخراج و به وسیله‌ی لوله به خوزستان می‌رود و فرآوری می‌شود اما در مجموع آن گونه که از فواید این ذخایر بهره‌مند نیست.

وی با بیان اینکه در دفتر مقام معظم رهبری دیداری با مهندس زنگنه وزیر نفت داشتم و از وی خواستم زمینه بهره‌مندی استان ایلام را از این منابع خداددی فراهم کند، از اعضای کمیسیون انرژی و وزیر نفت از آنان خواست نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

لطفی از بازدیدهای شهرستانی استاندار ایلام هم قدردانی کرد و گفت: مشکل عمده‌ی مردم و اولین خواسته‌ی آنها بیکاری است که امیدواریم با تلاش همه‌ی مسئولان اشتغال رونق گیرد و این مشکل اساسی در سطح ملی و استانی حل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به طرح جابجایی دستفروشان در مرکز شهر، گفت: مجموعه شهرداری ایلام باید جوانب کار را در نظر بگیرند و جای مناسبی را به کسبه‌ی شاغل در این مکان اختصاص دهند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند چون دسترسی به مکان کنونی برای مردم آسان و قیمت اجناس مخصوصا میوه و تره‌بار در آن ارزان است.

 امام جمعه ایلام در بخش دیگر خطبه‌ها با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان(ع) تصریح کرد: نقش سربازان گمنام امام عصر و دستگاه اطلاعاتی کشور در حفظ امنیت و ثبات آرامش کشور بی‌بدیل است و امروز دستگاه اطلاعاتی ایران جزء کارآمدترین دستگاه‌های اطلاعاتی دنیاست که پنجه در پنجه کشورهای دارای سرویس اطلاعاتی قوی انداخته و با شناسایی و متلاشی کردن مخوف‌ترین باندهای اعتیاد و شبکه‌های جاسوسی همواره سربلند بیرون آمده است.

لطفی  با بیان اینکه ثبات سیاسی و امنیت مثال‌زدنی مثال زدنی ایران مدیون تلاش و زحمات این عزیزان است، از زحمات مدیرکل سابق اداره کل اطلاعات استان قدردانی و ضمن تبریک به مدیرکل جدید برای ایشان آرزوی توفیق کرد.

وی  در بخش دیگر خطبه‌ها با تبریک هفته کار و کارگر، گفت: کارگران مهم‌ترین قشر جامعه در عرصه‌های اقتصادی و تولید هستند که صنعت با بازوان پرتوان آنان می‌چرخد و می‌توانند چالش‌های اقتصادی را برطرف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بر نقش کارگران در تحقق شعار”حمایت از کالای ایرانی” به عنوان یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی  تاکید کرد و گفت: لازمه‌ی این مهم تولید کالای با کیفیت و قابل رقابت با کالای خارجی است و در این صورت می‌توانیم در جنگ اقتصادی با نظام سلطه به سرکردگی آمریکا پیروز شویم.

امام جمعه ایلام بر نقش دولت در رفع موانع تولید تاکید و تصریح کرد: متاسفانه شاهد تعطیلی بعضی بنگاه‌های تولیدی و بیکاران شدن تعدادی از کارگران هستیم که لازم است دولت در این زمینه چاره‌اندیشی کند.

لطفی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار کرد: پروژه‌ای از طرف دشمنان از جمله آمریکا، آل سعود و منافقین علیه سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و دستگاه قضا کلید خورده است و جای تعجب نیست چون اینها در طول سال از این نهادها سیلی خورده‌اند اما جای تاسف اینجاست که برخی دوستان داخلی با آنان هماهنگ می‌شوند، مثلا در مراسمی سپاه که بازوی قدرتمند نظام است و قدرت بازدارندگی آن مثال‌زدنی است را زیر سوال می‌برند، البته سرداران سپاه از این موضوعات هراسی ندارند و شجاعانه در راه منویات رهبری و آرمان‌های امام و شهدا گام برمی‌دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه این دشمنان داخلی و برخی رسانه‌های وابسته به اردوگاه اصلاح‌طلبان افراطی تذکر پلیس خواهر وظیفه‌شناس به دختر بدحجاب را بهانه‌ای برای حمله به نیروی انتظامی قرار داده‌اند، گفت: این خیانت است و بهتر است این افراد به موضوعاتی مانند بازار آشفته ارز، بیکاری و حمایت از قانون‌شکنان که بدتر از قانون‌شکنی است بپردازند.

امام جمعه ایلام توهین به امام رضا(ع) در ستاد یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات گذشته و برگزاری رقص مختلط را یکی از دلایل همسو بودن برخی جریان‌ها با ضد انقلاب و نظام سلطه عنوان کرد و گفت: جنگ امروز آمریکا با ملت ایران اقتصادی است و نظام سلطه در اتاق‌های فکر سیاستمداران آمریکایی جنگ ارزی، دلاری و ریالی راه‌اندازی و پروژه خفگی اقتصادی را برای مقابله با ملت ایران  طراحی کرده که اولین اقدام در این راستا بی ارزش کردن پول ملی است.

وی تصریح کرد: برخلاف گفته‌ی برخی از مسئولان مبنی بر در دسترس بودن دلار ۴۲۰۰ تومانی این امکان در اختیار همه نیست و گران شدن دلار قانونی شده و مسئولان خود را با کم‌ارزش شدن پول ملی ایران هماهنگ کرده‌اند که باید چاره‌اندیشی شود.

نماینده ولی‌فقیه با تاکید بر اینکه باید به این موضوعات پرداخت، گفت: چرا باید در این شرایط قلم به دستان مزدور اردوگاه اصلاح‌طلبان افراطی با حاشیه سازی برای تذکر یک پلیس وظیفه‌شناس دشمنان را امیدوار کنند؟

امام جمعه ایلام گفت: در موضوع برجام هم رئیس جمهور آمریکا که خیلی وقت است برجام را لگدمال کرده ، قصد دارد از آن خارج شود، سوال این است که نتیجه‌ی برجام که ۲٫۵ سال وقت ملت را تلف کرد و قبل از ان همه چیز به این قرارداد ربط داده شد چیست؟

لطفی موضع‌گیری دستگاه دیپلماسی مبنی بر احتمال خروج ایران از برجام در صورت خروج آمریکا را منفعلانه ارزیابی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.