صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / رونق ترانزیتی ارس باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود
رونق ترانزیتی ارس باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی:

رونق ترانزیتی ارس باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ارس، گفت: رونق ترانزیتی منطقه آزاد ارس سبب توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش کسب و کار نیوز، «مجید خدابخش» در دیدار با اعضای هیئت اقتصادی بازدیدکننده از منطقه آزاد ارس، با بیان این مطلب اظهار کرد: منطقه آزاد ارس اقتصادی‌ترین و صنعتی‌ترین منطقه آزاد ایران است و هیئت اقتصادی نیز از نزدیک با ظرفیت‌های این منطقه آشنا خواهد شد. 

وی با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ارس، تصریح کرد: توسعه ترانزیتی منطقه آزاد ارس از مسیرهای ریلی، هوایی و زمینی علاوه بر برگرداندن جلفا به جایگاه سابقرآن، به نفع اقتصادی کشور است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: مجتمع‌های گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس همه محصولات خود را به روسیه صادر می‌کنند و این منطقه از نظر صادراتی جزو مناطق پیشروی کشور است.

خدابخش با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های مختلف در این منطقه، خاطرنشان کرد: برای نمونه «کارخانه دنیللی» در منطقه آزاد ارس، در این مدت کم با تولید کفش‌های این برند ایتالیایی باعث اشتغال ۲۵۰ کارگر و شش کارشناس ارشد طراحی کفش شده است، این کارخانه می‌تواند الگوی اقتصادی برای کشور باشد، چون چرم مورد نیاز را از تبریز تأمین کرده و به اقتصاد استان نیز کمک شایانی می‌کند.  

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد حوزه اقتصاد کشور با هدف بازدید از توانمندی‌های منطقه آزاد ارس به مدت ۳ روز در منطقه آزاد ارس حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.