صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / معرفی تبریز در جهان اسلام نیازمند تبلیغات گسترده است
معرفی تبریز در جهان اسلام نیازمند تبلیغات گسترده است

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه:

معرفی تبریز در جهان اسلام نیازمند تبلیغات گسترده است

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت: با وجود ظرفیت های مناسب گردشگری تاریخی و فرهنگی در تبریز، شناساندن این شهر در ابعاد بین المللی نیازمند تبلیغات گسترده است.

عمر آریسوی (Omer Arisoy) عصر چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد روابط ایران و ترکیه در حوزه گردشگری اظهارکرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی و پیشینه روابط دو کشور در زمان حاضر هم همکاری ها در سطح بالایی است.
وی سطح تبادل گردشگر بین ایران و ترکیه را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: مسوولان دولتی دو کشور هم در زمینه رونق گردشگری فعالیت می کنند.
آریسوی با اشاره به مراسم افتتاحیه رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام گفت: امروز با حضور رییس جمهوری ایران شاهد مراسم بسیار زیبا و سطح بالایی بودیم و ما هم برای تحقق اهداف این اجلاس کمک می کنیم.
معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اشاره به روابط حسنه بین دو کشور، گفت: زمینه افزایش همکاری در حوزه گردشگری بین ایران و ترکیه وجود دارد.
وی با بیان اینکه گردشگری فعالیت فردی است و گردشگران با انگیزه شخصی ترجیح می دهند به کدام کشورها سفر کنند، افزود: با این حال ما نیز برای هدایت گردشگران ترک به سمت ایران به ویژه تبریز تلاش می کنیم.
وی با اشاره به جاذبه های گردشگری ایران، اظهارکرد: تبریز هم شهری زیبا، دوست داشتنی و تاریخی است و ظرفیت های مناسبی برای جذب گردشگر دارد.
آریسوی تاکید کرد: با وجود جاذبه های فراوان در تبریز برای جذب گردشگری بیشتر باید تبلیغات بیشتر انجام و مشوق های زیادی از طرف ایران در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به رتبه ششمی ترکیه در زمینه جذب گردشگر در جهان گفت: ما برای رسیدن به این رتبه از ۵۰ سال پیش فعالیت خود را شروع کردیم و اکنون می خواهیم این رتبه را ارتقا دهیم و سوم شویم و به طور قطع ایران نیز به عنوان کشور همسایه و برادر می تواند در طی این مسیر موفق شود.
معاون فرهنگ و گردشگری ترکیه صبح امروز در آئین افتتاحیه رسمی رویداد بین المللی گردشگری تبریز ۲۰۱۸ شرکت کرد.
این رویداد بین المللی با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلایم در سال ۲۰۱۸ با حضور رییس جمهوری و تعدادی از سفرا و وزرای گردشگری کشورهای منطقه به صورت رسمی آغاز شد.
۶۱۳۲/۵۱۸

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.