چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی ‘تبریزیم’ آغاز شد
پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی ‘تبریزیم’ آغاز شد

در راستای تبریز 2018/

پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی ‘تبریزیم’ آغاز شد

پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز 'تبریزیم' به عنوان یکی از برنامه های فرهنگی رویداد بین المللی 'تبریز 2018' در بوستان ائل گلی تبریز آغاز شد.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم روز چهارشنبه در حاشیه آغاز این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره از امروز تا دهم اردیبهشت برگزار و در اولین روز از آغاز آن سه نمایش اجرا می شود.
یعقوب صدیق جمال با بیان اینکه از فردا، هر روز نمایش ها در هفت نوبت از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲ اجرا می شود، از شهروندان علاقه مند به هنر نمایشی خواست از نمایش های این جشنواره دیدن کنند.
دبیر پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم یادآوری کرد: در این جشنواره ۱۴ گروه از تبریز، ۶ گروه در سطح ملی و ۱۱ گروه خارجی شرکت دارند.
صدیق جمال ادامه داد: در این جشنواره گروه های نمایشی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، آلمان، اتریش، ایتالیا، مقدونیه، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان و افغانستان نمایش اجرا می کنند.
وی گفت: نمایش های این جشنواره در ژانرهای عروسکی، پانتومیم و کودک و در قالب نمایش های تک نفره تا ۹ نفره اجرا می شود.
صدیق جمال با بیان اینکه داوری نمایش های این جشنواره فقط برای گروه های نمایشی تبریز انجام می شود، ادامه داد: نمایش های منتخب این جشنواره به جشنواره های ملی و بین المللی اعزام می شوند.
رویداد تبریز ۲۰۱۸ امروز با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایش های بین المللی تبریز به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
کلان شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب و به همین منظور برنامه های فرهنگی و هنری متعددی در سطوح ملی و بین المللی تدارک دیده شده است.
۸۰۲۳/۵۱۸

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.