صفحه اصلی / استان ها / لرستان / با افرادی که کودکان را مجبور به کار می‌کنند برخورد شود
با افرادی که کودکان را مجبور به کار می‌کنند برخورد شود

استاندار لرستان:

با افرادی که کودکان را مجبور به کار می‌کنند برخورد شود

استاندار لرستان بر ضرورت برخورد با افرادی که کودکان را مجبور به کار می‌کنند تاکید کرد.

کودک کار

 به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سید موسی خادمی در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده با بیان اینکه بحث‌های حقوق شهروندی و حقوق بشری الهام گرفته از تعالیم اسلام است، افزود: در این راستا نه‌تنها باید استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم بلکه سایر حقوق بنیادین بشر را  انجام دهیم.

وی ادامه داد: حقوق کودکان از نوع حقوقی است که خودشان به لحاظ شرایطی که دارند قدرت مطالبه‌گری ندارند و جامعه باید به آنان کمک کنند تا دچار مشکل نشوند.

استاندار اضافه کرد: در کنار تهدیدهای متداول و مدرن، در لرستان تهدیدات سنتی داریم که مانع از تحصیل دختران می‌شود و شرایط به‌گونه‌ای است که اجازه تحصیل به کودکان نمی‌دهند. در اینجا باید از ظرفیت سمن‌ها استفاده و از آن‌ها حمایت کرد و آنها را توسعه دهیم.

خادمی بیان کرد: وضعیت مدارس و بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل در شورای آموزش‌وپرورش و مسائل کودکان کار در شورای اجتماعی و کارگروه بانوان مطرح شود و با افرادی که کودکان را مجبور به کار می‌کنند برخورد شود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: حقوق کودکان فرآیندی است که باید همواره پیگیری و مراقب بود تا نقض نشود، متاسفانه بخشی از آن در جامعه رعایت نمی‌شود و توصیه شده که دستگاه‎های اجرایی و متولی تلاش کرده و به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‎های جامعه و نهادهای مدنی بیشتر استفاده شود که البته در استان مطابق با نورم‎هایی که در کشور وجود دارد کارهایی انجام شده است، بیان کرد: پیشنهاداتی که در کارگروه بانوان و خانواده مطرح شد باید در کارگروه‌های مربوطه بیان شود، چون برخی‌ها عمرانی و زیرساختی هستند.

استاندار لرستان اضافه کرد: نیاز است استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و هلال احمر حمایت کنند تا این نهادهای مدنی به وظایف خود بهتر عمل کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.