صفحه اصلی / استان ها / همدان / استفاده از ظرفیت «غنا» برای اشتغالزایی متخصصان همدان

رئیس اتاق بازرگانی استان مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت «غنا» برای اشتغالزایی متخصصان همدان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان، غنا را به عنوان بهترین و پرپتانسیل‌ترین کشور در غرب قاره آفریقا معرفی کرد و گفت: با توجه به سرریزشدن متخصصان و فارغ‌التحصیلان در استان همدان باید از ظرفیت غنا برای اشتغالزایی متخصصان استان همدان بهره برد.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی‌اصغر زبردست ظهر چهارشنبه ۵ اردیبهشت در نشست مشترک با سفیر و هیئت تجاری کشور غنا به میزبانی فرمانداری شهرستان ملایر، افزود: تنها راه رهایی کشور از چنبره مشکلات اقتصادی، ورود به بازارهای جهانی است و در این میان قاره آفریقا بهترین بازار هدف برای صادرات محصولات تولیدی ما است.

وی با اشاره به اینکه طی بازدیدها و سفرهای اخیر خود به اروپا، کشورهایی چون اتریش، هلند، آلمان و چک را نیز برای صادرات محصولات استان همدان مدنظر قرار داده‌ایم، اضافه کرد: باید از ظرفیت فوق‌العاده قاره آفریقا در این زمینه نهایت استفاده را برد.

زبردست با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های کارشناسانه انجام شده غنا در میان ۵۴ کشور آفریقا، از پتانسیل و امنیت خوبی برخوردار است، ادامه داد: وجود قوی‌ترین دموکراسی در این کشور، با متوسط سالانه بارندگی معادل ۳۵۰۰ میلی‌لیتر، وجود آب و هوای معتدل و زمین‌های کشاورزی مستعد و حاصلخیز، غنا را به یک منطقه کم‌نظیر برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. 

وی با بیان اینکه نقاط مشترک بسیاری بین مردم ایران و کشور غنا وجود دارد، گفت: وجود معادن سنگ‌های قیمتی، الماس و معادن فراوان طلا در غنا می‌تواند فضای مناسبی برای کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری برای فعالان حرفه طلاسازی و مهندسان فنی و ساختمانی ما ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه عدم ریسک‌پذیری مردم استان همدان، به اقتصاد این منطقه آسیب می‌زند، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی و چین از ظرفیت غنا استفاده می‌کند و ما نباید در این مسیر جا بمانیم.

زبردست با بیان اینکه در بحث مبل و منبت، ملایر ظرفیت بی‌نظیری دارد، افزود: باید تلاش شود یک مجموعه بزرگ اقتصادی- آموزشی در رابطه با تولید انواع مبل و منبت در غنا با حضور هنرمندان ملایری ایجاد شود.

وی یادآور شد: کشور غنا در حوزه بازرگانی به محصولات تولیدی چون موادغذایی، پوشاک، تولیدات لبنی و دامی، طیور و … به شدت نیازمند است بنابراین سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ملایر و استان همدان می‌توانند از این فرصت بهترین بهره را ببرند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بخشی از پتانسیل و توانمندی استان همدان، در ملایر قرار دارد، ادامه داد: زمینه اقتصادی فراوانی در ملایر وجود دارد که می‌تواند مورد توجه هیئت تجاری کشور غنا قرار گیرد.

زبردست با بیان اینکه مردم استان همدان را برای مسافرت و رفع مشکلات و نیازمندی‌ها اقتصادی در کشور غنا تشویق می‌کنیم، ادامه داد: متخصصان ما می‌توانند در حوزه‌های آموزشی، صنایع دستی و کشاورزی در غنا فعالیت‌های راهبردی انجام دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با بیان اینکه همچنین در زمینه ساخت سد در غنا، آمادگی کامل داریم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در تیرماه امسال تیم‌های اقتصادی ملایر از کشور غنا و شرایط آن بازدیدی داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.