صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نشست شورای ملی فلسطین و بررسی جانشینی عباس و تقسیم اختیارات او
نشست شورای ملی فلسطین و بررسی جانشینی عباس و تقسیم اختیارات او

نشست شورای ملی فلسطین و بررسی جانشینی عباس و تقسیم اختیارات او

به گفته منابع، نشست‌های شورای ملی در رام الله که اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود هدف انتخاب و معرفی رئیس کمیته اجرائی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و رئیس جنبش فتح را دنبال می‌کند.

عباس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، منابع نزدیک به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند، در شرایطی که موسسات تشکیلات خودگردان دچار بحران سیاسی در انجام مذاکرات و رکود در روند صلح هستند، این نشست احتمالا بر نقش سازمان آزادی بخش فلسطین تمرکز داشته باشد.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، احیای نقش این سازمان مساله‌ای است که بر سر آن اجماع وجود دارد.

نشست‌های شورای ملی در رام الله که اواخر ماه جاری برگزار می‌شود مقدمات بحث درباره پرونده جانشینی محمود عباس را در صورت هر اتفاقی در برمی‌گیرد.

این امر بر اساس چارچوبی صورت می‌گیرد که نقش‌ها و اسامی را تعیین می‌کند و اجازه گمانه‌زنی‌ها درخصوص نامزدهای تصدی پست‌ها را نمی‌دهد و سه پست مهم در نهادهای سازمان آزادی بخش از جمله ریاست جنبش فتح را تعیین می‌کند.

در حاشیه اطلاعاتی که مطرح شده است، سناریویی وجود دارد که از تقسیم پست‌های محمود عباس و توزیع این پست‌ها در میان دیگران حکایت دارد، به ویژه این که بر اساس گزینه‌هایی که محمود عباس در اختیار دارد، هیچ امتیازدهی احتمالی صورت نمی‌گیرد و خود عباس نیز شخصاً به برخی از سیاستمداران اردنی این رویکرد خود را مطرح کرده بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.