صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری پاراگوئه خواستار بازشماری آراء شد
بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری پاراگوئه خواستار بازشماری آراء شد

بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری پاراگوئه خواستار بازشماری آراء شد

فرد دوم انتخابات ریاست‌جمهوری پاراگوئه با بیان اینکه مدارکی از تقلب انتخاباتی در دست دارد، خواستار بازشماری آراء شد. در همین حال رئیس‌جمهور منتخب از احتمال تغییر قانون اساسی به منظور انتخاب مجدد رهبران آتی خبر داد.

پارگوئه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، “آفراین آلگره” از “حزب لیبرال رادیکال آتنتیک” با کسب ۴۲٫۷ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. به گفته او، کمیته انتخابات برای اعلام پیروزی ماریو عبدو از حزب محافظه‌کار “کلرادو”
“بسیار عجولانه” عمل کرد. آلگره تاکید کرد: ما نشانه‌های آشکاری از تقلب انتخاباتی داریم و قصد داریم آنها را مورد به مورد پیگیری کنیم. ما قصد داریم در بازشماری مشارکت کنیم.

ناظران بین‌المللی که انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه پاراگوئه را زیر نظر داشتند، گزارشی از تخلف مهم انتخاباتی ارائه نکردند. ماریو عبدو یک سناتور سابق ۴۶ ساله است که با شعار مقابله با فساد کمپین کرد و قرار است اواسط اوت به عنوان رئیس‌جمهوری جدید سوگند یاد کند.

طبق اعلام کمیسیون انتخاباتی، با توجه به شمارش ۹۷.۶۷ درصد از آراء ۴۶.۴۴ درصد عبدو و ۴۲٫۷۴ درصد آلگره رای آورده‌اند. حزب کلورادوی عبدو کمتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد کرسی در سنا از دست داد و همین مساله احتمالا دستورکار اصلاحات او را تقویت کند. نتایج رسمی از رقابت سنا ماه آتی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.