صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / بازار شیر شتر خراسان‌جنوبی زیر چتر سرمایه‌گذاران
بازار شیر شتر خراسان‌جنوبی زیر چتر سرمایه‌گذاران

بازار شیر شتر خراسان‌جنوبی زیر چتر سرمایه‌گذاران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سرمایه گذاری داخلی و خارجی خوبی در بحث شتر انجام شده است، گفت: امیدواریم سال آینده بتوانیم به یکی از تولیدکنندگان خوب شیر شتر در منطقه تبدیل شویم

شتر

سید جلال مدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی ۱۹۰هزار تن تولیدات دامی در سال دارد.

وی افزود: این تولیدات شامل؛ ۱۴ هزار و ۷۱۰ تن گوشت قرمز، ۵۳ هزار تن گوشت مرغ، ۱۰۸ هزار تن شیر خام، ۱۳ هزار و  ۷۰۰ تن تخم مرغ و ۱۷۵ تن عسل در سال است .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: نزدیک به ۳۰ هزار نفر جمعیت شتر استان است و نزدیک به دو تن شیر شتر در روز در استان تولید می‌شود .

مدرسی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ درصد از جمعیت شتر کشور در خراسان‌جنوبی است، تصریح کرد: از نظر جمعیت شتر، خراسان‌جنوبی رتبه دوم را در کشور پس از سیستان و بلوچستان دارد .

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری داخلی و خارجی خوبی در بحث شتر انجام شده است، اظهار کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم به یکی از تولیدکنندگان خوب شیر شتر در منطقه تبدیل شویم .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با توجه به اینکه اقلیم استان برای پرورش شتر مناسب است ظرفیت پرورش آن در استان وجود دارد، افزود: پرورش شتر ارزش افزوده خوبی برای دامداران دارد .

مدرسی در خصوص سهم تولیدات دامی خراسان‌جنوبی نسبت به سهم کل کشور، بیان کرد: خراسان‌جنوبی ۱.۷ گوشت قرمز، ۱.۰۶ شیر خام، ۱.۴۵ تخم مرغ، ۰.۲ عسل و ۰.۱ تولید گوشت ماهی نسبت به تولیدات کشور دارد .

وی ادامه داد: متاسفانه خشکسالی چندین ساله علاوه بر مشکلاتی که برای دامداران برای تامین علوفه ایجاد کرده است، باعث ضعف مراتع و خشک شدن بعضی از چاه‌هایی که برای گله‌ها استفاده می‌شود نیز شده است .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بخش دام و طیور خصوصا دام وابسته به مرتع، حساس ترین بخش در برابر خشکسالی است .

مدرسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زنجیره کامل تولیدات طیور در استان را داریم و این بخش بیشترین میزان سرمایه گذاری را داشته است .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.