صفحه اصلی / اصناف / اصناف / فروش و بازاریابی کالای ایرانی باید در اولویت برنامه ها باشد
فروش و بازاریابی کالای ایرانی باید در اولویت برنامه ها باشد

نماینده اتاق اصناف ایران در قائنات

فروش و بازاریابی کالای ایرانی باید در اولویت برنامه ها باشد

نماینده اتاق اصناف ایران در استان خراسان جنوبی شهرستان قائنات با اشاره به بازاریابی و فروش در اقتصاد گفت: برای حمایت از تولید داخلی باید بازار فروش محصولات و زمینه های حضور کالاهای ایرانی در بازار های جهانی را فراهم کرد.

نماینده اتاق اصناف ایران در استان خراسان جنوبی شهرستان قائنات با اشاره به بازاریابی و فروش در اقتصاد گفت: برای حمایت از تولید داخلی باید بازار فروش محصولات و زمینه های حضور کالاهای ایرانی در بازار های جهانی را فراهم کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، حسن مالکی نژاد افزود: حمایت از تولیدکننده و تکریم مصرف کننده، تولید کالاهای متنوع و با کیفیت ، عرضه محصولات با قیمت مناسب و فراهم کردن رضایت مشتری در جهت تامین اقلام مورد نیاز و همچنین تبلیغات مناسب از دیگر اولویت های حمایت از تولید داخلی به شمار می رود. وی تصریح کرد: تقویت روحیه ملی و مردمی برای حمایت از کالای ایرانی مهم است و افزایش تولیدات داخلی مستلزم بالا بردن کیفیت کالا و جلوگیری از واردات بی رویه کالای قاچاق است. مالکی نژاد با بیان اینکه شبکه توزیع کشور سنتی است، افزود: نظام توزیع کشور باید به سمت به روز شدن حرکت کند . درصد قابل توجهی از سود حاصل از تولید در مسیر سنتی بودن نظام توزیع هدر می رود و لذا وجود یک سیستم مناسب و مطلوب توزیع کالا که منجر به حذف نقش واسطه گران و دلالان شود، لازم است تا حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را رعایت و توسعه بازار داخلی نیز فراهم شود. وی بر ضرورت حذف دلالان و واسطه ها از چرخه توزیع کالا تاکید کرد و گفت: ورود دلالان بدون مکان و نداشتن فعالیت های مشخص واسطه ها ، کنترل آنان از سوی نهادهای نظارتی را با مشکل روبه رو کرده است. دلالان کالا را با قیمت نازل از تولیدکننده خریداری و با درصد قابل توجهی سود عرضه می کنند که این خود یک معضل اساسی برای تولید داخلی است. رئیس اتاق اصناف قائنات اظهار کرد: بالابودن نرخ تأمین منابع مالی از جمله مشکلات فراروی تولید است و تا زمانی که تعادلی در نرخ سود مربوط به تأمین منابع مالی شکل نگیرد، نمی توانیم از بخش های غیرفعال تولید استفاده کنیم. وی با این که هم اکنون کمتر از نیمی از ظرفیت واحدهای تولیدی استفاده می شود، افزود: از این رو تنها راهی که می‌توان از حداکثر ظرفیت ها استفاده کرد؛ تأمین منابع مالی بخش های تولیدی است ضمن اینکه برای ترویج مصرف کالای داخلی باید از ورود کالاهای مشابه خارجی با هدف حمایت از تولید داخلی جلوگیری شود. وی با بیان اینکه با ورود و توزیع کالای قاچاق در داخل کشور، هیچ تولید کننده ای حتی در دنیا نمی تواند با این کالاها رقابت کند ، افزود: بستن مرزها و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و همچنین نظارت بر توزیع کالاها در بازار می تواند زمینه های لازم را برای حمایت از تولید ملی فراهم کند.

همچنین مطالعه کنید:

بروز مشکلات برای مستاجران و مشاوران املاک در نبود نظارت در سامانه خودنویس

به گزارش کسب و کار نیوز، مسعود اسلامی بیان کرد: بیش از ۲۰ هزار خانوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.