صفحه اصلی / استان ها / همدان / کارگران امنیت شغلی ندارند/ ۹۹ درصد کارگران قراردادی‌اند
کارگران امنیت شغلی ندارند/ ۹۹ درصد کارگران قراردادی‌اند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان:

کارگران امنیت شغلی ندارند/ ۹۹ درصد کارگران قراردادی‌اند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: مهمترین مشکل کارگران نداشتن امنیت شغلی است به طوریکه ۹۹ درصد کارگران ما قراردادی هستند.

کارگران

به گزارش کسب و کار نیوز، چنگیز اصلانی دوشنبه ۳ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن هفته کارگر، اظهار کرد: از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه به نام هفته کارگر نامگذاری شده و هدف از این نامگذاری یادآوری مشکلات کارگران است.

وی افزود: اگر نیروی کار هر کشوری که بالاترین سربازان تاخت و تاز صنعتی آن کشور به شمار می‌آیند، دارای امنیت شغلی باشند، همان کشور به آبادانی و پیشرفت خواهد رسید.

اصلانی با بیان اینکه براساس آمارها ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار در کشور وجود دارد، اضافه کرد: اگر یک دولت به نیروی کار خود بعد از نیروهای امنیتی و نظامی توجه عملیاتی کند، می‌تواند در برابر ادعاهای دشمنان بایستد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر بیان کرد: به جای دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان از ایشان دعوت کردیم در بین کارگران کارخانه الوند و صنایع تبدیلی سیب‌زمینی بهار حضور بهم رسانده و در مراسمی از نزدیک در جریان مشکلات آنها باشند.

اصلانی خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و مراجع عظام در روز دوم، حضور کارگران در نمازهای جمعه سراسر کشور در روز جمعه و مراسم تجلیل از زنان کارگر در کارخانه فیلتر سرکان تویسرکان در روز چهارم انجام خواهد پذیرفت‌.

وی افزود: درصددیم در پنجمین روز از هفته کارگر با هماهنگی شورای کار همایش شوراهای اسلامی کار انجام پذیرد، در ششمین روز هفته کارگران جشنی در سالن فجر شهرداری خواهند داشت و آخرین روز نیز راهپیمایی روز کارگر از محل خانه کارگر آغاز و به خیابان طالقانی، بلوار مدنی، آرامگاه و چهارراه خواجه‌رشید ختم خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه کارگران نیازمند برگزاری جشن و مراسمات تشریفاتی نیستند، تصریح کرد: ما فقط درخواست صدور مجوز برپایی راهپیمایی کارگری را داریم.

وی با بیان اینکه کارگران آینده شغلی، امنیت و معیشت ندارند، اظهار کرد: با معیشت حال حاضر کارگران، پس‌اندازی وجود ندارد و از قبل انقلاب تا کنون حقوق کارگران از تورم ۶۷ درصد فاصله دارد.

اصلانی افزود: در کشور ۴۲ میلیون بیمه‌شده تأمین اجتماعی وجود دارد که ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته هستند.

وی بزرگترین خطر استان را مشکلات تأمین اجتماعی دانست و اعلام کرد: ۱۶۰ هزار میلیارد تومان دولت به تأمین اجتماعی بدهکار است به طوریکه تأمین اجتماعی همدان در سال ۹۵ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری پرداخت کرده که از این میزان ۶۰۰ میلیارد از استان و مابقی از تهران تأمین شده است.

اصلانی تأکید کرد: خانه کارگر در همه استان‌های کشور دارای میهمان‌پذیر و سوئیت‌های مسافرتی است اما هیچ نهادی خانه کارگر همدان را برای ساخت این اقامتگاه‌ها حمایت نکرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان در پایان یادآور شد: در سال گذشته ۲ هزار و ۴۲۱ نفر عضو خانه کارگر همدان شدند که در این مدت ۳ هزار و ۹۷۲ نفر آموزش دیدند.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.