صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / تاکید رییس دانشگاه بیرجند بر ضرورت گسترش توریسم درمانی در خراسان‌جنوبی
تاکید رییس دانشگاه بیرجند بر ضرورت گسترش توریسم درمانی در خراسان‌جنوبی

تاکید رییس دانشگاه بیرجند بر ضرورت گسترش توریسم درمانی در خراسان‌جنوبی

رییس دانشگاه بیرجند با اشاره به اجرای اولین عمل جراجی توریسم درمانی در استان گفت: امیدواریم این امر در خراسان جنوبی گسترش یابد.

توریسم درمانی

به گزارش کسب و کار نیوز، کاظم قائمی امروز (سوم اردیبهشت ماه) در اولین مجمع سلامت استان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال حاضر ۹ دانشکده در استان با ۳۳۵۵ دانشجو در ۲۴ رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در استان دستاوردهای بسیار داشته اما انتقاداتی به طرح وارد است که می‌توان منصفانه با آن برخورد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: افزایش بیمارستان‌های استان از هشت بیمارستان به ۱۴ بیمارستان از مهم ترین دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان است.

قائمی ادامه داد: طی چهار سال اجرای طرح تحول سلامت در استان تخت‌های فعال بیمارستان‌های با رشد ۴۴ درصدی از ۷۹۹ تخت به ۱۰۵۲ تخت افزایش یافته است.

وی بیان کرد: اولین جراحی توریسم درمانی در بیمارستان رازی از کشور عراق در استان انجام شد که امیدواریم بحث توریسم درمانی در استان گسترش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افزایش اورژانس هایی جاده‌ای به ۶۱ اورژانس، و استقرار دو پایگاه اورژانس هوایی در استان از مهم‌ترین دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان بوده است.

قائمی تاکید کرد: در راستای ارتقاء کیفیت درمان در استان خرید دستگاه پلاسما فرز برای بیمارستان ولیعصر و دستگاه شتاب دهنده خطی برای بیمارستان ایران مهر نیز اجرایی شده است.

وی بیان کرد: در قالب طرح تحول سلامت سهم پرداختی مردم در امر   بهداشت و درمان از حدود ۳۸ درصد قبل از اجرای طرح به ۴۸٫۵ درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: درسفر سه روزه به کابل افغانستان و بازدید از بیمارستان‌های این شهر بخش اطفال استان به نسبت افغانستان از وضعیت بهتری برخوردار است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.