صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / گیاهان، راهکاری مقرون به صرفه برای بهبود کیفیت هوای فضای داخلی
گیاهان، راهکاری مقرون به صرفه برای بهبود کیفیت هوای فضای داخلی

گیاهان، راهکاری مقرون به صرفه برای بهبود کیفیت هوای فضای داخلی

محققان دریافتند که استفاده از گیاهان مناسب می‌تواند آلودگی فضای داخلی را کاهش دهد و انرژی را ذخیره کند.

استانها/ گیاهان دارویی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ساینس، افراد در کشورهای صنعتی بیش از ۸۰ درصد زندگی خود را در داخل ساختمان و در هوای فشرده هستند. این سازه‌ها نیاز به انرژی کم برای تهویه، گرمایش و پاکسازی هوا دارند اما اگر ذرات و گازهای سمی مانند منوکسیدکربن، ازون و ترکیبات آلی روی مبلمان، رنگ، فرش و سایر تجهیزات تجمع پیدا کنند، برای انسان خطرآفرین می‌شوند.

گیاهان می‌توانند سموم را جذب کنند و کیفیت هوای داخل خانه را بهبود بخشند اما برخی گیاهان این کار را بهتر انجام می‌دهند که در نتیجه باید در انتخاب گیاهان دقت کرد علاوه بر این، گیاهان از طریق تعریق در برگ، رطوبت را افزایش می‌دهند و از این طریق آلاینده‌ها را جذب می‌کنند اما بسیاری از افراد، از گیاه معمولا برای زیبایی استفاده می‌کنند و اغلب به جنبه پاکسازی هوا توجهی ندارند.

تحقیق برای درک میکروبیوم گیاه مرتبط با جمعیت میکروارگانیسم‌ها (باکتری‌ها و قارچ‌ها) که همراه با گیاهان در خاک و سطح برگ زندگی می‌کنند، مورد نیاز است. این میکروبیوم‌ها در حذف آلاینده‌های هوایی مشارکت دارند اما سهم انواع مختلف میکروبی در حذف آلاینده‌ها در حال حاضر ناشناخته است.بعضی از میکروبیوم‌ها می‌توانند بر سلامت انسان تاثیر منفی داشته باشند و باعث ابتلا به آلرژی و مشکلات التهابی ریه شوند بنابراین شناسایی آن‌ها بسیار مهم است.

تحقیقات کمی در مورد اندازه‌گیری اثرات گونه‌های مختلف گیاه در کیفیت هوای داخلی ساختمان انجام شده است. چنین مطالعاتی نشان می‌دهد که چگونه بهینه‌سازی استفاده از گیاهان در داخل خانه، از نظر تعداد گیاهان در هر متر مربع می‌تواند به کاهش آلودگی کمک کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.