صفحه اصلی / استان ها / لرستان / آمار مهاجرت نخبگان لرستان نگران‌کننده است
آمار مهاجرت نخبگان لرستان نگران‌کننده است

آمار مهاجرت نخبگان لرستان نگران‌کننده است

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: آمار مهاجرت نخبگان استان نگران‌کننده است.

نخبگان

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: آمار مهاجرت نخبگان استان نگران‌کننده است.

به گزارش کسب و کار، حسین سلاحورزی در جلسه بررسی پروژه‌های سپاه استان، اظهارکرد: پایداری طرح‌های محرومیت‌زدایی روستاهای لرستان نیازمند این است که روستاییان از نظر اقتصادی بتوانند شغل داشته باشند.

وی ادامه داد: طرح اشتغال روستایی اقدام بسیار خوبی برای افزایش درآمدزایی در بین روستاییان است.

 سلاح‌ورزی اضافه کرد: بین فعالان اقتصادی استان یک موسسه نیکوکاری درزمینهٔ اعطای بورس تحصیلی وجود دارد که به افراد مستعد برای ادامه تحصیل کمک می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: آمادگی داریم  ۱۰۰ نفر از افراد نخبه و مستعد در روستاهایی از استان که طرح محرومیت‌زدایی در آنجا اجرا می‌شود را تحت پوشش این موسسه قرار دهیم.

 رئیس اتاق بازرگانی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آماری مبنی بر مهاجرت افراد نخبه از استان لرستان منتشر شده، افزود: این آمار بسیار نگران‌کننده است و برای استانی که در حال توسعه بوده، منجر به بحران خواهد شد. سلاحورزی گفت: باید در کارگروه‌های استانی روی موضوع مهاجرت نخبه‌های استان تأمل شود و زمینه برای فعالیت این افراد فراهم شود.

 رئیس اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه در مناطق حاشیه‌نشین استان نیازمند ایجاد اشتغال هستیم، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در این  مناطق متولی می‌خواهد، اگر بخواهیم از بخش خصوصی در این حوزه استفاده کنیم باید دنبال مکان‌یابی و جذب نیروی متخصص باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.