صفحه اصلی / استان ها / لرستان / اختصاص ۱٫۵ میلیارد به سد ایوشان
اختصاص ۱٫۵ میلیارد به سد ایوشان

مدیرعامل آب منطقه‎ای لرستان خبرداد:

اختصاص ۱٫۵ میلیارد به سد ایوشان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: 1.5 میلیارد تومان به سد ایوشان اختصاص داده شد.

سد

به گزارش کسب و کار، رضا میرزایی در بازدید معاون هماهنگی استاندار لرستان از سد و شبکه ایوشان خرم‎آباد، ضمن ارائه گزارش کاملی از روند اجرایی شدن سد، اظهار کرد: ساختمان سد ایوشان در سال ۱۳۸۳ و شبکه آن در سال ۱۳۸۴ آغاز شد.

وی ادامه داد: ساختمان سد ۹۷ درصد و شبکه ۱ و ۲ آن حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میرزایی با اشاره به وضعیت اعتباری این سد و شبکه آن افزود: ردیف اعتباری ساختمان سد در سال‎های گذشته بسته شده ولی شبکه دارای ردیف اعتباری است.

این مسئول افزود: از محل اعتبارات ملی استانی در سال ۹۶ مبلغ ۲٫۸ میلیارد تومان اعتبار برای این سد مصوب و تاکنون ۱٫۵ میلیارد تخصیص داده شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که با سازمان جهاد کشاورزی استان داریم تا پایان شهریورماه امسال فاز اول شبکه به مساحت ۵۰۰ هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

میرزایی گفت: کل مساحت شبکه معادل ۲۵۰۰ هکتار است که شبکه ۱ و ۲ آن توسط شرکت آب منطقه‎ای و شبکه ۳ و ۴ آن توسط سازمان جهاد کشاورزی در حال اجراست.

وی در مورد مشخصات و ابعاد این سد تصریح کرد: سد ایوشان از نوع سنگریزه‎ای با هسته رسی بوده که ارتفاع آن ۷۰ متر، طول تاج ۶۴۷ متر و حجم مخزن آن ۵۲ میلیون مترمکعب و هدف از اجرای این سد تأمین آب ۲۵۰۰ هکتار توسعه و همچنین تأمین آب شرب ۳۸ روستای منطقه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.