صفحه اصلی / سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی جهت اجرای ۵۰ طرح عمرانی تامین روشنایی

سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی جهت اجرای ۵۰ طرح عمرانی تامین روشنایی

به گزارش کسب و کار نیوز علیمراد مرادی در حاشیه بازدید خبرنگاران رسانه های جمعی استان کرمانشاه از مرز رسمی خسروی ،تامین روشنایی و بازسازی مسیر خطوط برق به طول ۱۵ کیلومتر و احداث خط موازی با شبکه فرعی برق را از جمله طرح های اجرا شده برای افزایش و تقویت زیرساخت های اربعین در قصرشیرین ذکر کرد.
وی همچنین روشنایی ۲۰ کیلومتر خط ۲۰ کیلو ولت برای تقویت شبکه های برق قصرشیرین به خسروی و تامین روشنایی بیش از ۱۵۰ هکتار از توقفگاه های خودروی سواری زائران اربعین در بیش از پنج نقطه با احداث ۱۶ برج نوری ۴۰۰ وات سدیمی با ارتفاع ۲۲ متر را نیز از دیگر اقدام های شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد.
وی در ادامه از تامین روشنایی ۱۰هکتار توقفگاه برای اتوبوس های زائران، جایگاه های سوخت و اردوگاه جمعیت هلال احمر با نصب ۶۰ پایه با ۱۲۰ چراغ و همچنین تامین روشنایی ۱۰ نقطه استقرار مرکز فوریت های پزشکی در مسیر قصرشیرین به خسروی خبر داد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین این شرکت با برپایی ۱۰موکب در مسیر کرمانشاه تا خسروی با همکاری بیش از ۵۰ دستگاه اجرایی در خدمت زائران اربعین حسینی خواهد بود.
مرادی اظهار داشت: در ایام اربعین، هزینه برق مصرفی تمامی هیات های مذهبی رایگان است و طبق گفته معاون وزیر کشور، بهترین روشنایی برای خدمات دهی به زائران در قصرشیرین و مرز خسروی وجود دارد.
قبل از بسته شدن موقت مرز خسروی، روزانه سه هزار زائر از این معبر رسمی به عراق و داخل کشورمان تردد می کردند که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ زائر عراقی وارد ایران می شدند و به همین تعداد نیز زائران ایرانی به عتبات عالیات سفر می کردند.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین قرار است امسال ۵۰۰ هزار تن از زائران کشورمان و زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.