صفحه اصلی / دانشگاه علم و صنعت میزبان مراسم "روز علم" ایران و آلمان

دانشگاه علم و صنعت میزبان مراسم "روز علم" ایران و آلمان

 این مراسم با حضور ۴۰ نفر از روسای مرکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها، پژوهشگران و مسئولان وزارت فدرال آموزش و تحقیقات آلمان دو و سوم آبان ماه جاری در دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر هادی شهریار شاه حسینی معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت ایران، در اولین جلسه کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های علمی و بین المللی با کشور آلمان که با حضور نمایندگان ۲۵ دانشگاه کشور و مسئولان وزارت علوم در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه برنامه های جاری برای گسترش همکاری های علمی ایران و آلمان با محوریت دانشگاه علم و صنعت ایران انجام و به اتمام رسیده است که راه اندازی وب سایت کارگروه، مکاتبه با دانشگاه های ایران برای برنامه ریزی به منظور تعیین نماینده ویژه هر دانشگاه به منظور همکاری های علمی با کشور آلمان، انجام چندین نشست تخصصی و کارگاه موضوعی در خصوص ارتباطات علمی با آلمان و هماهنگی با وزارت امور خارجه و رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اروپایی و غیره از جمله این برنامه‌ها است.
وی در ادامه در تشریح برنامه‌های میان مدت و بلند مدت دانشگاه علم و صنعت برای گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه های آلمان نیز گفت: این دانشگاه تمهیدات لازم را برای توسعه همکاری های علمی دو جانبه با پژوهشگران، دانشمندان ایرانی و آلمانی را در نظرگرفته و سامانه اطلاع رسانی همکاری های علمی دانشگاه های ایران و آلمان را نیز ایجاد خواهد کرد.
دکتر شاه حسینی تاکید کرد: راه اندازی سامانه همتایابی علمی میان پژوهشگران و اساتید ایرانی و آلمانی، تنظیم تقویم رخدادهای علمی ایران و آلمان و اجرای برنامه های تبادل پژوهشگران بین دانشگاه های علاقمند به همکاری مشترک، تنظیم برنامه حمایت مالی برای انجام پژوهش هایی در سطح عالی و ممتاز بین دو کشور، برنامه ریزی برای راه اندازی دوره های مشترک تحصیلات تکمیلی با هدف پیشبرد همکاری های پژوهشی بین دو کشور، برنامه‌ریزی برای ایفای نقش موثر در بخش آموزشی و پژوهشی، پژوهش های کلان اجرایی بین دو کشور نیز از جمله برنامه هایی است که بین دانشگاه های دو کشورصورت خواهد گرفت.
معاون بین الملل دانشگاه علم و صنعت در تشریح قسمت دوم اولین نشست کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری های علمی و بین المللی با کشور آلمان نیز گفت: این قسمت از نشست مذکور به تبیین برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری روز علم ایران و آلمان اختصاص یافت. 
وی  خاطر نشان کرد: مراسم روز علم ایران و آلمان دوم و سوم آبان ماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت  ایران و با حضور بیش از ۴۰ نفر از روسای مرکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها، پژوهشگران و مسئولان وزارت فدرال آموزش و تحقیقات آلمان برگزار می‌شود.
دکتر شاه حسینی در پایان افزود: برگزاری مراسم روز علم در پی توافق وزارت علوم ایران و وزارت فدرال آموزش و تحقیقات آلمان در مورد برگزاری روز علم آلمان در ایران رخ می‌دهد. در روز اول تعدادی کارگروه و همایش تخصصی در دانشگاه علم وصنعت ایران برگزار می شود و در روز دوم هم بر اساس گروه بندی علمی صورت گرفته، اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور آلمان در برخی دانشگاه های ایران حضور یافته و گروه های کاری متنوعی را شکل می‌دهند.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بهره بین بانکی ثابت ماند+جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ،نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۱۹ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.