صفحه اصلی / رقابت ۴۲ طرح در چالش طراحی و ساخت سامانه فیلتر آب بر پایه نانوالیاف

رقابت ۴۲ طرح در چالش طراحی و ساخت سامانه فیلتر آب بر پایه نانوالیاف

به گزارش ایسنا مهلت ثبت‌نام و ارسال طرح در نهمین چالش نوآوری و فناوری نانو در روز ۳۱ مردادماه به پایان رسید که در مجموع ۴۲ طرح مفهومی از سوی پژوهشگران، فناوران، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان به این رویداد ارسال شد.
این چالش که از سوی کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود، به‌دنبال یافتن روش‌های عملیاتی برای تامین آب سالم است.
در این راستا نیز برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور، این موضوع با حمایت و پشتیبانی ستاد توسعه فناوری نانو در قالب یک رقابت نوآورانه با عنوان چالش نوآوری «طراحی و ساخت سامانه فیلتر تهیه آب سالم بر پایه نانوالیاف» به فراخوان گذاشته شد.
از ۴۲ طرح مفهومی ارسال شده به این رویداد حدود ۴۵ درصد دارای نمونه اولیه‌ بودند، حدود ۶۰ درصد طرح‌ها به صورت گروه یا تیم ثبت‌نام کرده بودند.
بیشترین شرکت‌کنندگان در این رویداد از رشته‌های شیمی، فناوری نانو، مهندسی مواد و مهندسی نساجی هستند که حدود ۶۵ درصد از کل شرکت‌کنندگان را شامل می‌شوند و بیش از ۴۰ درصد طرح‌ها متعلق به تیم‌های دانشجویی در کشور است. همچنین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری و پسادکتری بیش از ۴۰ درصد شرکت‌کنندگان در چالش نوآوری طراحی و ساخت سلول باتری لیتیومی را تشکیل می‌دهند.
در این چالش ۱۹ طرح دارای یک نمونه اولیه یا آزمایشگاهی در ارتباط با طرح پیشنهادی خود هستند.
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منتخبان مرحله اول چالش نوآوری «طراحی و ساخت سامانه فیلتر تهیه آب سالم بر پایه نانوالیاف»، تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی اعطا خواهد شد و برندگان راهی مرحله دوم خواهند شد. برگزیدگان مرحله نخست، یک ماه فرصت خواهند داشت که نمونه آزمایشگاهی مطابق با طرح اولیه خود را بسازند. در پایان این مرحله، نمونه‌های آزمایشگاهی توسط هیات داوران ارزیابی خواهد شد.
منتخبان فرصت ارائه طرح خود نزد سرمایه‌گذاران و حامیان بالقوه در حاشیه اولین همایش بین‌المللی نانوالیاف ایران (ICNF 2017) را خواهند داشت و  برنده نهایی در این مرحله از جایزه نقدی  10 میلیون تومانی بهره‌مند خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.