سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / برگزاری نمایشگاه های ایران در عراق امسال ۲.۵ برابر شد

برگزاری نمایشگاه های ایران در عراق امسال ۲.۵ برابر شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  رایزن بازرگانی ایران در عراق از برگزاری پنج نمایشگاه بازاریابی و معرفی محصولات ایرانی در عراق با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه های ایران در عراق امسال نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافت.
 «ناصر بهزاد» اضافه کرد: این رویدادهای نمایشگاهی شامل نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد، پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی بغداد، پاویون ایران در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز بصره، نمایشگاه اختصاصی ایران در نجف و نمایشگاه اختصاصی ایران در کربلا می شود.
وی اضافه کرد: در نمایشگاه‌های برگزار شده تعداد ۳۰۰ شرکت برتر ایرانی تولیدات خود را در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی، تجاری و خدمات فنی مهندسی به نمایش گذاشتند.
رایزن ایران در عراق یادآور شد: اقبال خوبی در افزایش تقاضا برای کالاهای ایران در عراق بوجود آمده و پیش‌بینی می شود تبلیغات مؤثر شرکت‌های ایرانی و حضور مداوم کالاهای ایرانی بتواند رشدی مناسب در توسعه صادرات غیر نفتی کشور به این منطقه ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، در ۱۱ ماه امسال، ۱۲ میلیون تن کالای غیرنفتی به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار از ایران به عراق صادر شده که این رقم، ۱۸ درصد از مجموع صادرات ایران به مقاصد صادراتی را شامل می شود.
وی با اشاره به تراز تجاری مثبت ایران با عراق، اظهار کرد: ۶۶ درصد مجموع صادرات ایران به کشور‌های چین، عراق، امارات، کره جنوبی و افغانستان انجام شده که نیمی از آن سهم به چین و عراق است.
گفتنی است، در ۱۱ ماه امسال متوسط قیمت هزینه کالاهای صادراتی ایران به عراق ۴۶۰ دلار بوده که این نرخ در مقایسه با میانگین کالاها صادراتی ایران به مقاصد مختلف دنیا ۱.۲ برابر است.

همچنین مطالعه کنید:

۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد محقق شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد صفری اظهار کرد: برای سرمایه‌گذاری در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.