صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / تزکیه نفس از ضروریات اعیاد اسلامی است
تزکیه نفس از ضروریات اعیاد اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

تزکیه نفس از ضروریات اعیاد اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در اعیاد اسلامی تزکیه نفس، ارتباط با معبود عالم و ارزش‌های انسانی اهمیت دارد و از این حیث همراه با نماز عید سعید فطر سخن از کمک به نیازمندان و دادن فطریه زده می‌شود.

امام جمعه بیرجند

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید «علیرضا عبادی»، امروز(۲۵خرداد)، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: امروز در هر کشوری به‌عنوان عید، مراسمی با مفهوم مشترک وجود دارد که محتوای آن براساس فکر و فرهنگ ممکن است تفاوت داشته باشد.

وی با اشاره به ماهیت عید و ضرورت شناخت آن برای انسان، افزود: واجب است انسان پیش از نماز عید حق فقیر را جدا کند تا در هنگام تسبیح خدا گرسنه‌ای وجود نداشته باشد.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: اگر تکبری وجود داشته باشد عیدی وجود ندارد، چون معیار عید اسلام در سطح الهی است.

عبادی اظهار کرد: برخی اعیاد مانند ایام نوروز به‌واسطه تدبر در طبیعت ارزشمند است اما انسان می‌تواند فراتر از زمان اندیشیده و اعیادی با مفاهیم بالاتر  داشته باشد.

وی افزود: در اعیاد اسلامی تزکیه نفس، ارتباط با معبود عالم و ارزش‌های انسانی اهمیت دارد و از این حیث همراه با نماز عید سعید فطر سخن از کمک به نیازمندان و دادن فطریه زده می‌شود.

وی گفت: شرایط آخرالزمان بسیار دشوار است و امروز فتنه‌ها و همه مشکلاتی که مسبب آن مفسدین جهانی هستند عالم را پر کرده اما اگر دوران قبل ظهور دشوار است در مقابل ارزش افرادی که دین خود را در این شرایط سخت آخرالزمانی نگه دارند از افرادی که بعد از ظهور در مظهر امام زمان(عج) هستند بیشتر است، چون این افراد جهاد می‌کنند تا زمینه ظهور را فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: در روایات آمده است که در دوران آخر الزمان شهرها را ویران می‌کنند. 

عبادی خاطرنشان کرد: در روایات نقل شده وقتی که عرب به وحدت برسند و با اسلام متحد شوند آن روز برای یهودیان هیچ نقطه امنی وجود نخواهد داشت و دیگر یک نفر یهودی در فلسطین نخواهد بود.

وی یادآور شد: امروز افرادی که نوکری بیکانگان را می‌کنند بلای جان مسلمانان شده‌اند و تا مظلومانی در عالم وجود دارند که به آنان ظلمی می‌شود عید واقعی وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.