صفحه اصلی / استان ها / قزوین / استمرار راه امام در ادامه با قدرت شعار«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است
استمرار راه امام در ادامه با قدرت شعار«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است

استاندار قزوین:

استمرار راه امام در ادامه با قدرت شعار«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است

استاندار قزوین با اشاره به اینکه برای استمرار انقلاب اسلامی به‌عنوان یادگار ارزشمند امام راحل باید تلاش کرد، گفت: این انقلاب بر ارزش‌های دینی تکیه دارد لذا باید توجه داشت که همان آرمان‌ها را دنبال کنیم که می‌توان آن را در شعار اصلی مردم یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» خلاصه کرد.

استاندار قزوین

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی اظهار کرد: در دوره‌ای از تاریخ دنیا که تمام تفکرات موجود پایان حاکمیت دین را بر جوامع بشری اعلام و جامعه عاری از دیانت را تبلیغ می‌کردند انقلابی بر پایه تفکر دینی شکل گرفت. 

وی افزود: این انقلاب به رهبری امام راحل در شرایطی پیروز شد که کسی باور نمی‌کرد اما حضرت امام با بسیج ملت یک نظام با قدمت ۲۵۰۰ ساله را در زیر پرچم دین مبین اسلام ساقط و جمهوری اسلامی را در ایران بنیان‌گذاری کردند. 

زاهدی تصریح کرد: وابستگی کامل رژیم سابق به قدرت‌های بزرگ دنیا چنان بود که تمام دارایی‌های کشور در اختیار اهداف بلوک سرمایه‌داری به‌ویژه آمریکا بود لذا امام راحل با کلام صادقانه خود با مردم چنان عمل کردند که ملت با قبول صحبت‌ها و اندیشه‌های ایشان در صحنه وارد شدند و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند. 

این مسئول دیگر ویژگی امام خمینی(ره) را قدرت رهبری در بین همه تفکرات و گروه‌های با ایده‌های مختلف برشمرد و ادامه داد: این ویژگی‌های بارز بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی موجب شد تا آحاد مردم در زیر پرچم اسلام جمع و با ایجاد وحدت زمینه شکل‌گیری مردمی‌ترین انقلاب جهان را فراهم آوردند. 

استاندار قزوین بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های حضرت امام این است که در اوج تقابل مردم با نظام حاکم کمترین خسارت را داشتیم به‌گونه‌ای که برخلاف تصور بسیاری که فکر می‌کردند با وقوع انقلاب اسلامی کشور درگیر یک جنگ داخلی می‌شود اما اعتقادی که مردم به امام داشتند موجب شد تا این تصور تحقق پیدا نکند. 

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی ویژگی‌های بارز حضرت امام راحل موجب شد تا انقلاب از سختی‌ها بسیار عبور کرده و با هر اشاره امام با دست خالی در میادین مختلف از جمله دفاع مقدس حضور یافته و از انقلاب خود دفاع کنند. 

زاهدی با اشاره به اینکه برای استمرار انقلاب اسلامی به‌عنوان یادگار ارزشمند امام راحل باید تلاش کرد، خاطرنشان کرد: این انقلاب بر ارزش‌های دینی تکیه دارد لذا باید توجه داشت که همان آرمان‌ها را دنبال کنیم که می‌توان آن را در شعار اصلی مردم یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» خلاصه کرد. 

این مسئول تصریح کرد: مردم در آن زمان از دو موضوع مهم رنج می‌بردند که یک مورد وابستگی نظام طاغوت به خارج از کشور بود موجب تأکید بر استقلال‌خواهی شد و دیگری حاکمیت نظامی دیکتاتور بود که موجب شد تا مردم شعار آزادی را مطرح کنند. 

استاندار قزوین در پایان با بیان اینکه عدالت در مفهوم آزادی نهفته است، خاطرنشان کرد: در این شعار انقلابی استقلال و آزادی خواسته مردمی بود که آن را از نظام جمهوری اسلامی خواستار شدند لذا سومین رکن این شعار تحقق بخشنده دو رکن اول به شمار می‌رود که باید این مسیر با قدرت ادامه یابد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.