صفحه اصلی / اسلایدر / شناسایی فرارهای مالیاتی با کنترل تراکنش‌های بانکی مشکوک
شناسایی فرارهای مالیاتی با کنترل تراکنش‌های بانکی مشکوک

شناسایی فرارهای مالیاتی با کنترل تراکنش‌های بانکی مشکوک

کسب و کار نیوز- رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی فرارهای مالیاتی با کنترل تراکنش‌های بانکی مشکوک و افزایش بازرسی‌های میدانی مالیاتی جهت احقاق حقوق مردم خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در این باره اظهار داشت: به منظور شفاف‌سازی هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی مؤدیان، اقدامات گسترده‌ای در سال ۱۴۰۱ با تأکید بر ارتقا سامانه دریافت، پالایش و بارگذاری ریز تراکنش‌های بانکی و انتقال سیستمی پرونده‌های مرتبط با تراکنش‌های بانکی مشکوک بین ادارات امور مالیاتی و با اعمال قواعد جدید پالایش تراکنش‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به میزان صدور اوراق تشخیص مؤدیان دارای فرارهای مالیاتی عنوان کرد: از محل کنترل تراکنش‌های بانکی مشکوک در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان اوراق تشخیص مربوط به مؤدیان دارای فرارهای مالیاتی صادر شده است.

منظور با تاکید بر عدالت مالیاتی به ارائه آمار درخصوص شناسایی مصادیق بزرگ فرار مالیاتی در سال گذشته پرداخت و افزود: در سال گذشته علاوه بر شناسایی حساب‌های اجاره‌ای، بیش از یکصد فعال اقتصادی که با سوءاستفاده از صندوق‌های قرض‌الحسنه سعی در کتمان فعالیت‌های اقتصادی خود داشتند و دارای فرار مالیاتی بودند شناسایی شدند.

رییس سازمان مالیاتی با تأکید بر اجرای هر چه بهتر و با کیفیت‌تر ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم ناظر بر موضوع بازرسی‌های میدانی مالیاتی اظهار داشت: در اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم، با تقویت ساختار و نیروی انسانی واحدهای اجرایی بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی در ادارات کل امور مالیاتی و نیز با اجرای ۳۰۲ مورد عملیات بازرسی مالیاتی در سال گذشته از مؤدیان مشکوک به فرار مالیاتی، بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق تشخیص مالیاتی برای این دسته از مؤدیان مالیاتی صادر، ابلاغ و در فرایند قطعیت و وصول مالیات قرار گرفته است.

وی افزایش بازرسی‌های میدانی مالیاتی را با هدف شناسایی هر چه گسترده‌تر فرارهای مالیاتی توصیف کرد و افزود: در سال گذشته علاوه بر بازرسی‌های میدانی جدید بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان اوراق تشخیص برای پرونده‌های مربوط به بازرسی‌های به عمل آمده در سال‌های قبل که تاکنون بلاتکلیف مانده بودند صادر شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.