صفحه اصلی / اسلایدر / جزییات اولین روز حراج ربع سکه در مرکز مبادله/ قیمت: ۹.۵ میلیون تومان
جزییات اولین روز حراج ربع سکه در مرکز مبادله/ قیمت: ۹.۵ میلیون تومان

جزییات اولین روز حراج ربع سکه در مرکز مبادله/ قیمت: ۹.۵ میلیون تومان

کسب و کار نیوز- مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران جزییات نخستین روز حراج ربع سکه در مرکز مبادله را اعلام کرد که بر این اساس امروز ۱۱۲ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مسعود توکلی اظهار کرد: امروز نخستین روز عرضه ربع سکه در مرکز مبادله بود. مدل معاملاتی ربع سکه مانند مدل معاملاتی فروش ارز سهمیه‌ای با کارت ملی در سرفصل‌های تامین نیازهای ضروری کد ۵۶ و کد ۲۴ است که البته تفاوت‌هایی با آن داشت.

وی افزود: تفاوت مدل معاملاتی در این است که صراف‌ها از منابع داخلی خودشان می‌توانند ارز سهمیه‌ای را بر اساس دستورالعمل‌ اجرایی ابلاغ شده خرید و فروش کنند اما برای عرضه سکه تنها عرضه کننده بانک مرکزی است.

مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران ادامه داد: حراج امروز بر مبنای حراج چند قیمتی بود، یعنی صراف‌ها نرخ های پیشنهادی خودشان را اعلام کردند و بر اساس آن کشف قیمت انجام شده و حراج صورت گرفت.

توکلی با اشاره به اینکه در این مرحله مجوز عرضه ۳۰۰ هزار ربع سکه بهار آزادی را از بانک مرکزی دریافت کردیم، گفت: این مجوز ممکن است در ادامه و حتی با تمام شدن این تعداد، تمدید شود. البته امروز عرضه ربع سکه با میانگین نرخ ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کشف قیمت صورت گرفت و تعداد کمی عرضه داشتیم.

وی با اشاره به کاهشی بودن قیمت ربع سکه به عنوان دلیل پایین بودن تقاضا برای خرید ربع سکه، اظهار کرد: امروز تعداد ۱۱۲ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت اعلام شده عرضه شد. مردم نیز می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های مجاز که در فهرست صرافی‌های طرف معامله با مرکز مبادله هستند، ربع سکه مورد نیاز خودشان را خریداری کنند.

مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران گفت: بر اساس دستورالعمل‌ صادر شده، صرافی‌هایی که ربع سکه را در این حراج‌ها خریداری می‌کنند، اجازه دارند آن را با قیمت یک درصد بیشتر از نرخ میانگین کشف شده به مردم بفروشند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.