صفحه اصلی / اسلایدر / التهابی در بازار طلا پیش بینی نمی شود/ کاذب بودن نوسانات قیمت در ایام عید
التهابی در بازار طلا پیش بینی نمی شود/ کاذب بودن نوسانات قیمت در ایام عید

التهابی در بازار طلا پیش بینی نمی شود/ کاذب بودن نوسانات قیمت در ایام عید

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در مورد وضعيت بازار طلا و سکه در روزهاي آينده گفت: من فکر نمي‌کنم تغيير خاصي در قيمت‌ها داشته باشيم و با توجه به اينکه در ماه رمضان هستيم و مراسم و جشن‌ها کمتر است و تقاضا در بازار نيست فکر مي‌کنم بازار روال عادي را طي کند و التهابي در بازار رخ ندهد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در سال جدید گفت: با وجود اینکه در روزهای پایانی سال گذشته کاهش قیمت داشتیم تقاضا در بازارهای داخلی به حداقل رسید که این کاهش تقاضا در تعطیلات نوروز هم ادامه داشت و با ورود به ماه رمضان میزان تقاضا به حداقل رسید و حتی از روال عادی هم کمتر بود.

وی ادامه داد: ۱۴ فروردین که روز اول کاری در سال ۱۴۰۲ بود حدود ۱۶ دلار کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی را داشتیم و در بازارهای داخلی هم هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۴۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۱۰۸ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: در بازار سکه تغییر خاصی نداشتیم و بازار روال عادی را طی میکند که امیدواریم همانطور که از ابتدای سال روال ثبات و آرامش را در بازار داریم در ادامه سال هم این روال ادامه یابد و در رابطه با قیمت ها با توجه به کاهشی که داشتیم این کاهش به ثبات نسبی برسد تا مردم بتوانند به راحتی مبادلات خود را انجام دهند.

بذرافشان در مورد دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در تعطیلات عید گفت: بخشی از افزایش قیمتها به خاطر افزایش انس جهانی طلا بود و بخشی دیگر با توجه به اینکه بازار تعطیل بود ناشی از جوسازی و برخی اخبار بود که واقعی نبود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: درواقع، زمانی که بازار به صورت رسمی باز باشد و معاملات به صورت فیزیکی انجام شود میتوان شرایط را تحلیل کرد و گفت نوسانات و افزایش و کاهش قیمت ها دقیق است یا خیر، بنابراین با توجه به اینکه در ایام عید بازار تعطیل بود میتوان گفت نوسانات ایام عید کاذب بود. بذرافشان افزود: اما با توجه به بازگشایی بازار از دیروز می توان گفت در حال حاضر بازار شرایط خوبی دارد.

پیشبینی وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای پیش رو

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: من فکر نمیکنم تغییر خاصی در قیمت ها داشته باشیم و با توجه به اینکه در ماه رمضان هستیم و مراسم و جشن ها کمتر است و تقاضا در بازار نیست فکر می کنم بازار روال عادی را طی کند و التهابی در بازار رخ ندهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.