صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / بار جدید خودروهای خارجی این هفته وارد کشور می‌شود
بار جدید خودروهای خارجی این هفته وارد کشور می‌شود

سخنگوی وزارت صمت خبر داد

بار جدید خودروهای خارجی این هفته وارد کشور می‌شود

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ورود یک کشتی با بار خودروهای وارداتی در هفته جاری خبر داد.


امید قالیباف ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: سه محموله خودرویی دیگر در راه ایران است.

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: پس از ورود و تخلیه بار نخستین کشتی حامل خودروهای وارداتی در بندر لنگه در شنبه هفته گذشته (سوم دی‌ماه)، یک محموله دیگر نیز در هفته‌ی گذشته وارد کشور شد. بر این اساس تاکنون دو محموله خودرویی به بنادر کشور وارد شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته، سه محموله دیگر نیز وارد شود.

گفتنی است که شنبه هفته گذشته ( ۳دی ماه ) نخستین شناور حامل محموله خودروهای وارداتی در بندر «لنگه» پهلودهی و کار ترخیص نخستین خودروهای وارداتی به کشور پس از پنج سال وقفه، آغاز شد. این محموله شامل ۲۲ خودرو و شش نمونه محصولات کیا از جمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) است که از کره جنوبی، وارد بندرگاه بنادر و دریانوردی غرب استان شد.

این محموله پنجشنبه هفته گذشته، از مبدأ به سمت تهران حرکت کرده و با رویه ترانزیت داخلی، امروز (شنبه ١٠ دی ماه) به گمرک تهران رسیده است. پس از آن که تشریفات انجام و مجوزهای لازم گرفته شود، به گمرک اظهار خواهد شد و بعد از پرداخت حقوق گمرکی فرایند ترخیص آغاز می‌شود.

پس از ترخیص نیز خودروها برای شماره‌گذاری ارسال می‌شوند. بر این اساس اگر مجوزها کامل باشد، فرآیندهای مذکور دو روز زمان می‌برد.

همچنین شایان ذکر است که سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به اینکه، جو روانی حاکم بر آن شده بود که خودرویی وارد نخواهد شد؛ تصریح کرد: ورود محموله اول به‌نوعی شکستن این جو بود. اتفاق بزرگی با این واردات رخ داد. ‌آبان ماه که آیین‌نامه نهایی و به وزارت صمت ابلاغ شد، تا اوایل دی ماه همه این هماهنگی‌ها انجام و خودروها وارد شد تا تابوها شکسته شود و دیگر کسی نمی‌تواند مدعی شود که واردات خودرو انجام نمی‌شود.

قالیباف در پایان تاکید کرد: سرعت واردات بیشتر خواهد شد، خودروهای اقتصادی در دامنه‌ قیمتی مذکور وارد کشور و در بورس عرضه خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

سازمان امور مالیاتی: جلوی فعالیت‌های غیرمولد سفته بازی را می‌‌گیریم/کاهش فشار مالیاتی بر تولید

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.