صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / شتاب رشد تولید ناخالص داخلی کم شد
شتاب رشد تولید ناخالص داخلی کم شد

مرکز آمار ایران اعلام کرد

شتاب رشد تولید ناخالص داخلی کم شد

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران رشد تولید ناخالص داخلی با نفت از 5.6 درصد در 6 ماهه اول سال گذشته به 3.3 درصد در 6 ماهه اول امسال و رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت در همان بازه از 3.8 درصد به 3.4 درصد رسیده است.

بر اساس آخرین نتایج حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران، محصول ناخالص داخلی(GDP) به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در شش ماهه اول سال ١۴٠١ رشد تولید ناخالص داخلی با نفت ٣.٣ درصد  و بدون نفت ٣.۴ درصد بوده است که حاکی از نزولی شدن روند رشد تولید ناخالص داخلی در این مدت است. چه آنکه در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد تولید ناخالص داخلی با نفت ۵.۶ درصد و بدون نفت ۳.۸ درصد بوده است.

بر این اساس در شش ماهه اول سال ١۴٠١رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی رشد منفی ٢.٢، گروه صنایع و معادن ۵ درصد (شامل : استخراج نفت خام و گاز‌طبیعی ٣.٢، سایر معادن صفر، صنعت ۴.٩، انرژی ١٢.٩ و ساختمان ١.۶- درصد) و گروه خدمات ٢.۶ درصد رشد داشته است.

در جدول زیر رشد تولید ناخالص داخلی در گروه های مختلف و در بازه های زمانی گوناگون قابل مشاهده است. اطلاعات این جدول نشان میدهد که تقریبا در همه گروه ها رشد تولید ناخلص داخلی در ۶ ماهه اول امسال نزولی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

سازمان امور مالیاتی: جلوی فعالیت‌های غیرمولد سفته بازی را می‌‌گیریم/کاهش فشار مالیاتی بر تولید

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.